Czesc,
Mamy napisac program z żółwiem ktory porusza sie po tablicy a krolki wczytuje z pliku. Mam problem z tym wczytywaniem. Program wyglada tak:
typedef struct gra{ //wszystkie elementy potrzebne grze
bool pioro_opuszczone;
int x;
int y;
int kier_x; //x=1 - odwrocony w prawo, x=-1 - odwrocony w lewo x=0 - ani w prawo ani w lewo
int kier_y; //analogicznie -----"------------
int plansza[20][20];
}gra;
typedef struct polecenie{ //tych danych potrzebuje zolw aby wykonac polecenie
int numer; //1 -podnies pioro 2 - opusc pioro 3 - obrot do gory 4 - obrot w prawo 5 - obrot w dol 6 -obrot w lewo 7 n - przejdz n miejsc do przodu 8 - wypisz plansze na ekranie 9 - zakoncz program
int parametr;
} Polecenie;
void inicjuj_gre(gra*naszagra);
void wypisz_gre(gra*naszagra);
Polecenie* wczytajPolecenie();
void wykonajPolecenia(Polecenie*program, struct gra*naszagra); //argumentami sa wskazniki, zeby funkcja mogła wykonac operacje na strukturze
int main()
{
gra NaszaGra;
inicjuj_gre(&NaszaGra);
Polecenie*program;
program=wczytajPolecenie();
//cout<<(*program).numer;
system("pause");
return 0;
}
/...inne funkcje.../
Polecenie* wczytajPolecenie() //funkcja pobiera jako argument wskaznik do pustej tablicy i ma zwracac wskaznik do tablicy wypelnionej poleceniami
{
int liczba_linii=0;
int i;
int j;
ifstream osrodek;
string lines;
osrodek.open("polecenia.txt");
while(getline(osrodek,lines))
liczba_linii++;
osrodek.seekg(0,ios::beg);
Polecenie* program=new Polecenie[liczba_linii*sizeof(Polecenie)];
for(int n=0;n<=liczba_linii;n++){
osrodek>>i;
cout<<i;
program[n].numer=i;
if(i==7){
osrodek>>j;
cout<<"j"<<j;
program[n].parametr=j;
}
return program;
}
osrodek.close();
}
Po uruchomieniu programu na ekranie pokazuja sie jakies przypadkowe liczby, a chce zeby pokazywaly sie licZby z pliku. Jakby bylo potrzebne to umeiszczam jeszcze ten plik.
2
5
7 10
4
7 10
3
7 10
6
7 10
8
9