Ustawienie kontrolek okna wg. preferencji użytkownika

0

Witam, chciałbym mój program wyposażyć w pewne udogodnienie, które poprawiłoby jego funkcjonalność. Otóż chodzi mi o to aby użytkownicy mógł wg. gustu wybrać położenie PEWNYCH kontrolek okna.

Wytłumaczę o co mi chodzi na prostym przykładzie, bo domyślam się, że może to być nie jasne: załóżmy, że mam okno i w nim 3 kontrolki które przechowują jakieś teksty i obrazowo:
1-sza obiekt okna zajmuje 100% szerokości okna i 30% wysokości okna, jest umiejscowiona na samej górze
2-gi obiekt okna zajmuje 60% szerokości okna i 70 wysokości okna, jest na lewo od obiektu nr 3 i pod obiektem nr 1
3-ci obiekt okna zajuje 40% szreokości okna i 70% jego wysokości, ponadto jest na prawo od 2giego obiektu i pod 1-szym obiektem

I użytkownik powinien mieć możliwość przesunięcia np. obiektu nr. 1 na miejsce obiektu nr. 3 i obiekt 1-szy przyjmie cechy wyglądu (tj. układ, rozmiar itp) obiektu nr.3 i vice versa.

Nie wiem czy opisałem to w miarę obrazowo, ale mam nadzieję, że tak. A może w ten sposób... chcę aby mniej więcej tak jak w VISUAL STUDIO możemy przemieszać panel narzędzi w różne miejsca i on się odpowiednio dopasowuje do "panujących w danym oknie i obszarze okna warunków". Jaśniej ? :P Jak to zrobić ?

Piszę w C# (VISUAL 2010 ULTIMATE - MSDN AA ;) ).

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

0

szukaj w gógle: docking panels

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1