Co to za język?

0

Witam

Mam zamiar zabrać się za zmienianie wyglądu menu, etc w grze ale potrzebuje się na początek dowiedzieć cóż to za język programistyczny? Zapisany jest w plikach tekstowych .txt Jeżeli już to załapię to będzie łatwiejsze dalsze wchłanianie wiedzy (-; Daje radę bawić się ręcznie na podstawie prób i błędów, ale to zbyt mozolne - przydałby się jakiś edytor czy coś w tym stylu. Poniżej przykład jednego z zapisów:

 GROUP RESELLWND

DEFAULTGROUP RESELLWND

IMAGE ImageBlackBG
-POSITIONX 0
-POSITIONY 0
-WIDTH 800
-HEIGHT 600
--TEX_PATH "UI\UI_Common\BlackBG.TGA"
--USE_ALPHA FALSE
--TRANSPARENCY 0
-END

IMAGE ImageResellWnd
-POSITIONX 215
-POSITIONY 98
-WIDTH 441
-HEIGHT 452
--TEX_PATH "UI\UI_Resell\ResellWnd.TGA"
--USE_ALPHA FALSE
--TRANSPARENCY 0
-END

IMAGE ImageWeaponOutline
-POSITIONX 254
-POSITIONY 249
-WIDTH 134
-HEIGHT 78
--TEX_PATH "UI\UI_Resell\WeaponOutline.TGA"
--USE_ALPHA FALSE
--TRANSPARENCY 0
-END

IMAGE ImageWeapon
-POSITIONX 267
-POSITIONY 259
-WIDTH 115
-HEIGHT 60
--TEX_PATH ""
--USE_ALPHA FALSE
--TRANSPARENCY 0
-END

IMAGE ImageMoneyEffect
-POSITIONX 393
-POSITIONY 291
-WIDTH 218
-HEIGHT 26
--TEX_PATH "UI\UI_Resell\MoneyEffect.TGA"
--USE_ALPHA FALSE
--TRANSPARENCY 0
-END

BUTTON ButtonOK
-POSITIONX 367
-POSITIONY 476
-WIDTH 71
-HEIGHT 30
--TEX_UP "UI\UI_GNB\OKUp.TGA"
--TEX_DOWN "UI\UI_GNB\OKDown.TGA"
--TEX_FOCUSED "UI\UI_GNB\OKFocus.TGA"
--TEX_DISABLED ""
--KEEPPRESSED FALSE
-END

BUTTON ButtonCancel
-POSITIONX 446
-POSITIONY 476
-WIDTH 71
-HEIGHT 30
--TEX_UP "UI\UI_GNB\CancelUp.TGA"
--TEX_DOWN "UI\UI_GNB\CancelDown.TGA"
--TEX_FOCUSED "UI\UI_GNB\CancelFocus.TGA"
--TEX_DISABLED ""
--KEEPPRESSED FALSE
-END

STATIC StaticWeaponName
-POSITIONX 456
-POSITIONY 266
-WIDTH 137
-HEIGHT 11
--FONTNAME MSG=846
--FONTSIZE 8
--FONTBOLD TRUE
--FONTITALIC FALSE
--FONTFORMAT DT_RIGHT
--FONTFORMAT DT_WORDBREAK
--OUTLINE FALSE
--OUTLINECOLOR 000000000
--FONTCOLOR 255255255
--DEFAULTMSG ""
-END

STATIC StaticWeaponPrice
-POSITIONX 522
-POSITIONY 298
-WIDTH 71
-HEIGHT 11
--FONTNAME MSG=846
--FONTSIZE 8
--FONTBOLD FALSE
--FONTITALIC FALSE
--FONTFORMAT DT_RIGHT
--FONTFORMAT DT_WORDBREAK
--OUTLINE FALSE
--OUTLINECOLOR 000000000
--FONTCOLOR 255255255
--DEFAULTMSG ""
-END

STATIC StaticRepayCost
-POSITIONX 522
-POSITIONY 352
-WIDTH 71
-HEIGHT 11
--FONTNAME MSG=846
--FONTSIZE 8
--FONTBOLD FALSE
--FONTITALIC FALSE
--FONTFORMAT DT_RIGHT
--FONTFORMAT DT_WORDBREAK
--OUTLINE FALSE
--OUTLINECOLOR 000000000
--FONTCOLOR 255255255
--DEFAULTMSG ""
-END

STATIC StaticRepairCost
-POSITIONX 522
-POSITIONY 374
-WIDTH 71
-HEIGHT 11
--FONTNAME MSG=846
--FONTSIZE 8
--FONTBOLD FALSE
--FONTITALIC FALSE
--FONTFORMAT DT_RIGHT
--FONTFORMAT DT_WORDBREAK
--OUTLINE FALSE
--OUTLINECOLOR 000000000
--FONTCOLOR 255255255
--DEFAULTMSG ""
-END

STATIC StaticResultMoney1
-POSITIONX 456
-POSITIONY 390
-WIDTH 137
-HEIGHT 19
--FONTNAME MSG=846
--FONTSIZE 8
--FONTBOLD FALSE
--FONTITALIC FALSE
--FONTFORMAT DT_RIGHT
--FONTFORMAT DT_VCENTER
--FONTFORMAT DT_WORDBREAK
--OUTLINE FALSE
--OUTLINECOLOR 000000000
--FONTCOLOR 132132132
--DEFAULTMSG ""
-END

STATIC StaticResultMoney2
-POSITIONX 375
-POSITIONY 432
-WIDTH 64
-HEIGHT 12
--FONTNAME MSG=846
--FONTSIZE 8
--FONTBOLD TRUE
--FONTITALIC FALSE
--FONTFORMAT DT_RIGHT
--FONTFORMAT DT_VCENTER
--FONTFORMAT DT_WORDBREAK
--OUTLINE FALSE
--OUTLINECOLOR 000000000
--FONTCOLOR 159255255
--DEFAULTMSG ""
-END

Dziękuję z góry za pomoc

0

prawdopodobnie jest to „wynalazek” używany przez tę konkretną grę lub przynajmniej engine, więc nie sądzę żeby miało to jakąś konkretną nazwę.
przydałaby się po prostu dokumentacja.

0

Jakiś specyficzny dla tamtego projektu sposób zapisu formularzy czy też wyglądu programu. Dokumentacji przy tego typu projektach raczej nie znajdziesz, można się pobawić w "rozgryzienie" tego, zazwyczaj stosuje się dość ograniczoną liczbę komend czy też właściwości. Podobną strukturę mają np. pliki delphi *.dfm odpowiedzialne za wygląd formy programu.

0

Aha, czyli to nie są jakieś standardowe komendy jakiegoś języka tylko ich własny wynalazek zastosowany w grze?
Czyli raczej pozostaje manualne eksperymentowanie na podstawie prób i błędów po przez zmianę danych?

Ech a miało być tak pięknie.....

To jeszcze dorzucę jedno bo mają też np komendy po angielsku zapisane hexymedalnie / szesnastkowo (jeżeli dobrze napisałam) - czy istnieje jakiś prosty edytor do zmiany tego na polskie teksty? Używałam HxD Hex Editor, ale i tak trzeba znak po znaku zmieniać (nie wgłębiam się w te dodatkowe obliczenia) i każda 'ponad' zmiana eliminuje ciężkie dłubanie. Jest coś co nieco upraszcza pracę z HEXami?

http://img88.imageshack.us/img88/2696/clipboard01dh.jpg

Bynajmniej na typ etapie moja zabawa w czarodziejkę się zakończyła gdyż robiąc to znak po znaku ciągle coś za dużo albo za mało dodam....

0
  1. struktura takiego wynalazku nie wygląda na zbyt skomplikowaną i to powinno się udać bez problemu - trochę siedzenia i dłubania
  2. gorzej z tym plikiem z komendami. Nie wiem jaki to format zapisu. Wyobraź sobie, że jego struktura musi być np. taka: ciąg znaków np. "to jest to" i znak końca tego łańcucha. Tu dość łatwo coś spaprać. - ew. trzeba by rozpracować tą strukturę. Polskie tłumaczenie może być np. dłuższe od angielskiego i nadpisywać ten znak końca łańcucha (napisu) i co wtedy?
    Jednym słowem, może się nie udać ;) albo dać nieoczekiwane efekty :)

BTW: może to jest zwykły plik z zasobami - spróbuj użyć jakiegoś programu do edycji zasobów, może odczyta. np. http://www.wilsonc.demon.co.uk/d10resourceeditor.htm

0

No bez przesady:
To jest przecież angielski. xD

0

http://www.forumpc.pl/index.php?showtopic=189333

Dwa tematy ?
Tylko, że tam nikt nie odpowiedział.

0

Nie jestem programistką i nie znam się które lokale są modne dltego napisałam na dwóch forach które wydały mi się najpopularniejsze i aktywne, ale jak widac Wy jesteście bardziej zmobilizowani i pomocni (-;

Co do problemu to faktycznie jest to angielski ale jeżeli czegoś nie pomieszam to jest to zapisywane w ANSII tu w choćby w notepad+ pojawiają się już jakieś logiczne symbole oznaczające np początek i koniec czy inne funkcje + tekst. Ja osobiście przerabiałam to w HEX ale tam już każda litera oddzielana jest kropką i trzeba chyba uważać tam bardziej gdzie jest początek a gdzie koniec i podmieniać 'łopatologicznie'. Mi chodzi, żeby zrozumieć gdzie jest np początek czy np jak dodać własny tekst nie bacząc na długość ciągu znaków która zapewne wyrażona jest w jakiejś ustalonej wielkości....

1

W hexedytorze każda litera nie jest oddzielona kropką, wynika to z czegoś innego. Hexedytor domyślnie wyświetla znaki po bajcie, te, które można zaprezentować przy pomocy ASCII wyświetla, a te, których nie może, wyświetla jako kropkę. Jeżeli np. wg. Unicode jakiś znak ma dwa bajty i będzie to jakaś zwykła litera, to będzie ona zapisana w dwóch bajtach, z czego jeden to 0. Czyli znak niedrukowalny, czyli kropka. Z tego screenu, tak na pierwszy rzut oka wygląda to tak, że tekst zapisany jest w Unicode i poszczególne wyrazy dzieli liczba 32 (int 0x20).

0

Mój opis:

IMAGE ImageBlackBG                        <-- obraz 'ImageBlackBG'
-POSITIONX 0                              <-- pozycja X (tutaj 0)
-POSITIONY 0                              <-- pozycja Y (tutaj 0)
-WIDTH 800                                <-- szerokość obrazka
-HEIGHT 600                               <-- wysokość obrazka
--TEX_PATH "UI\UI_Common\BlackBG.TGA"     <-- ścieżka do pliku 
--USE_ALPHA FALSE                         <-- czy używać przezroczystości (np.znak wodny)
--TRANSPARENCY 0                          <-- przezroczystość (0-255). Bodajże: 0-widoczny ; 128-półwidoczny ; 255-niewidoczny
-END                                      <-- koniec ustawień obrazka

BUTTON ButtonOK                           <-- przycisk 'ButtonOK'
-POSITIONX 367                            <-- pozycja X
-POSITIONY 476                            <-- pozycja Y
-WIDTH 71                                 <-- szerokość
-HEIGHT 30                                <-- wysokość
--TEX_UP "UI\UI_GNB\OKUp.TGA"             <-- tekstura 'normalna', tj.kiedy przycisk po prostu jest.
--TEX_DOWN "UI\UI_GNB\OKDown.TGA"         <-- tekstura 'jeżeli naciśnięty', tj.kiedy przycisk jest naciśnięty.
--TEX_FOCUSED "UI\UI_GNB\OKFocus.TGA"     <-- tekstura 'gdy myszka jest nad przyciskiem', tj.kiedy kursor jest nad przyciskiem
--TEX_DISABLED ""                         <-- tekstura 'gdy nieaktywny', tj.kiedy przycisk jest nieaktywny, nie można go nacisnąć.
--KEEPPRESSED FALSE                       <-- czarna magia, nie wiem...
-END                                      <-- koniec ustawień przycisku

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0