Wątek przeniesiony 2023-06-19 22:17 z Edukacja przez cerrato.

Mobilna Droga Newbie

0

Cześć wszystkim.
W poszukiwaniu odpowiedniej drogi rozwoju w kierunku tworzenia aplikacji mobilnych chciałbym dopytać się o drogowskaz.
Podejrzewam, że są podobne wątki na forum, lecz szukam świeżych informacji.
Więc, jestem kompletnie świeży w temacie programowania, i szukam porady jaką drogę obrać? Od czego zacząć?
Jaki język oprogramowania jest aktualnie najlepszą drogą w tym kierunku? Może jakaś aplikacja?
I czy ktoś poleci jakiś konkretny kurs, w który mógłbym zainwestować swój czas i pieniądze.

Bardzo proszę o wskazanie najodpowiedniejszej drogi w tym kierunku.
Pozdrawiam

1

Flutter - https://flutter.dev/:

  • jest to "dziecko" Google
  • bardzo szybko się rozwija i zdobywa popularność
  • podobno ma być natywnym systemem dla prorokowanego następcy Androida, czyli Fuchsia - https://en.wikipedia.org/wiki/Fuchsia_(operating_system)
  • aktualnie Flutter jest wieloplatformowy: możesz zarówno tworzyć apki na Androida i iOS, ale także na desktopy: Windows, Linux i Apple. Do tego jest (moim zdaniem - poroniony pomysł) opcja tworzenia aplikacji webowych
  • możesz sobie tworzyć apki Flutterowe zarówno na Windowsie, jak i Linuksie
  • wydajnościowo (na mobilkach) jest zblizoy do aplikacji natywnych
0
kamsonson napisał(a):.

Więc, jestem kompletnie świeży w temacie programowania, i szukam porady jaką drogę obrać? Od czego zacząć?

Dobry mobilny laptop. Polecam MacBooka Pro bo jest mobilny i dobry i odpala natywnie aplikacje mobilne.

Jaki język oprogramowania jest aktualnie najlepszą drogą w tym kierunku? Może jakaś aplikacja?

Swift. Jest prosty, nowoczesny, nie posiada GC (jak Kotlin, Java czy inne badziewia) więc nie żre baterii, jest ciągle rozwijany, jego ojciec to autor najpopularniejszego obecnie frameworka dla kompilatorów (LLVM) co gwarantuje jego przenośność. Dodatkowo natywnie wspiera interop z C więc w razie czego nie musisz wynajdywać koła na nowo jak to w webie bywa a jak chcesz to możesz zejść poziom niżej.

I czy ktoś poleci jakiś konkretny kurs, w który mógłbym zainwestować swój czas i pieniądze.

Nie potrzebujesz pieniędzy ale dużo czasu na pewno. Apple dba o swoich devów bo to oni sprzedają ich produkty w przeciwieństwie do firmy sprzedającej powierzchnię reklamową.

Powodzenia życzę.

3
loza_prowizoryczna napisał(a):

Jaki język oprogramowania jest aktualnie najlepszą drogą w tym kierunku? Może jakaś aplikacja?

Swift. Jest prosty, nowoczesny, nie posiada GC (jak Kotlin, Java czy inne badziewia) więc nie żre baterii, jest ciągle rozwijany, jego ojciec to autor najpopularniejszego obecnie frameworka dla kompilatorów (LLVM) co gwarantuje jego przenośność. Dodatkowo natywnie wspiera interop z C więc w razie czego nie musisz wynajdywać koła na nowo jak to w webie bywa a jak chcesz to możesz zejść poziom niżej.

Ale loża co ty mówisz za herezje. Liczenie referencji jest traktowane jako prymitywne GC

Reference counting garbage collection is where each object has a count of the number of references to it. Garbage is identified by having a reference count of zero. An object's reference count is incremented when a reference to it is created, and decremented when a reference is destroyed. When the count reaches zero, the object's memory is reclaimed.[10]

https://en.wikipedia.org/wiki/Garbage_collection_(computer_science)

0

Myślę że pójdę we Fluttera, dzięki za odpowiedzi.

0

Ekhem, podejmujesz decyzję na podstawie opinii 2-3 randomowych gości z internetu? Aha, to bardzo ciekawe podejście... Kiedyś w komiksie Kaczor Donald 🦆 była historia o tym jak Donald wybierał drogę rzucając monetą. Może tak byłoby ci prościej, nie musiałbyś mieć nawet podłączenia do internetu.

BTW. Najlepszym sposobem na aplikacje mobilne jest w ogóle ich nie robić. Wszystko dzisiaj ogarnia się z poziomu przeglądarki.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1