Flutter - emulator iOS na Windowsie

1

Witam.
To jest ogromny minus i domyślam się, że może Google by chciało mieć emulator iOS na Windows 10, ale pewnie te durnie z Apple na to nie pozwalają...

  1. Jestem w stanie to jakoś przetestować nie mając ani jednego urządzenia Apple?
  2. Jestem to w stanie później "ręcznie" zainstalować, omijając sklep?
1

Ad 1: Możesz postawić maszynę wirtualną, przy czym to podobno dosyć szara strefa w przypadku Apple.
Ad 2: TestFlight.

0

@Patryk27: czy dobrze rozumiem - nie da się zrobić jakiejś cross-kompilacji, żeby robić na japko to muszę mieć (czy to wirtualnie, czy realnie) jakiegoś ich sprzęta?

0

Tak, w przypadku Apple nie można robić cross-kompilacji i, aby móc przepychać aplikacje do TestFlight oraz AppStore, należy mieć dostęp do sprzętu Apple.

Edit: tzn. sam proces cross-kompilacji można wykonać, ale tak utworzonej aplikacji nie da się wprost wysłać do TestFlight / AppStore - trzeba mieć dostęp do Xcode.

1

Przestało dla mnie mieć znaczenie słowo cross-platform jak nie mogę tego przetestować nie mając urządzeń z jabłkiem...

0

cross-platform tyczy się kodu źródłowego (którego faktycznie nie musisz dostosowywać oraz utrzymywać pod każdą z platform osobno), nie narzędzi - podobnie jak brzmi motto Javy: compile once, run everywhere.

1

Najmniej ważne jest czego się tyczy jak nie mogę przetestować aplikacji. Owszem pisze się w jednym języku/frameworku, a "działa" na obu, ale co jeśli Flutter ma buga w widgetach Cupertino, a nie ma w androidowych? Jak wtedy testować taką aplikację, gdzie nie masz urządzeń z systemem Apple, ale chciałbyś ze swoim oprogramowaniem dotrzeć do szerszego grona użytkowników nie klepiąc responsywnych aplikacji webowych, tylko natywnie na Android i iOS z pełną funkcjonalnością?

0

Flutter oraz podobne technologie nie zwalniają Cię ani z konieczności posiadania docelowego sprzętu, ani z konieczności dostosowywania się do wymagań związanych z daną platformą (to jest równie istotne!).

W przypadku Apple dostęp do Maczka jest najmniejszym problemem (możesz kupić na Allegro za kilkaset złotych) - Twoja aplikacja musi spełniać szereg wymogów (https://developer.apple.com/app-store/review/guidelines/ oraz https://developer.apple.com/design/) oraz musisz posiadać płatne konto dewelopera (https://developer.apple.com/programs/).

0

Czyli wszystko sprowadza się do tego, że te cross-platform, czegokolwiek by się nie tyczyło, (nie)istnieje, ze względu na głupią politykę Apple :)

1

Google Play również ma swoje wytyczne (https://play.google.com/about/developer-content-policy/) ;-)

Plus akurat polityka Apple jest świetna - dzięki temu AppStore nie zawiera tyle bezwartościowych, zawirusowanych aplikacji co Play.

0

Ale wystarczy w ustawieniach włączyć Instalacja z nieznanych źródeł i wysłać plik .apk. Tworząc oprogramowania na Androida, stricte po klienta, nie mam potrzeby wrzucania tego na sklep. Owszem, lepiej jest wtedy w kwestii aktualizacji, ale nikt nikogo nie zmusza, a Apple tak bardzo zamknęło swoją platformę, że system Apple działa tylko w Apple oraz z Apple...

0
AdamWox napisał(a):

ale co jeśli Flutter ma buga w widgetach Cupertino, a nie ma w androidowych? Jak wtedy testować taką aplikację, gdzie nie masz urządzeń z systemem Apple

Mógłbyś rozwinąć myśl? Z widgetów Cupertino możesz też korzystać na Androidzie i nie ma znaczenia w tym przypadku platforma. Owszem, są bugi, które pojawiają się tylko na iOS'ie a na Androidzie nie i na odwrót, ale to trochę inny problem.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1