Flutter - emulator iOS na Windowsie

Odpowiedz Nowy wątek
2019-09-21 08:54
1

Witam.
To jest ogromny minus i domyślam się, że może Google by chciało mieć emulator iOS na Windows 10, ale pewnie te durnie z Apple na to nie pozwalają...

  1. Jestem w stanie to jakoś przetestować nie mając ani jednego urządzenia Apple?
  2. Jestem to w stanie później "ręcznie" zainstalować, omijając sklep?

Pozostało 580 znaków

2019-09-21 14:45
1

Ad 1: Możesz postawić maszynę wirtualną, przy czym to podobno dosyć szara strefa w przypadku Apple.
Ad 2: TestFlight.


Czy możesz rozwinąć pkt.2, bo za bardzo nie wiem, o co chodzi ;) - cerrato 2019-09-21 14:47
@cerrato: TestFlight to apka, która przychodzi z Xamarinem. Instalujesz ją na iOS i możesz robić live reload, compilation pro elo wypas :) - AdamWox 2019-09-21 14:50
TestFlight jest usługą, dzięki której można testować iOS-owe aplikacje u wybranej (otwartej bądź zamkniętej) grupy użytkowników bez konieczności przepychania jej do AppStore. Można go traktować jako taki dodatkowy AppStore z aplikacjami w wersji alfa / beta. - Patryk27 2019-09-21 14:51
A czy nie jest to jakaś część Xamarina? Da się to bez problemów połączyć z flutterem? Jakaś integracja z IDE, czy trzeba ręcznie odpalać? - cerrato 2019-09-21 14:54
I tak potrzebujesz urządzenia z iOS ;-) - AdamWox 2019-09-21 14:55
TestFlight obecnie nie ma nic wspólnego z Xamarinem, Flutterem czy innymi tego typu platformami - za jego pomocą można udostępnić dla testów dowolną aplikację iOS. Działa to tak, że wrzuca się tam skompilowaną już binarkę (ew. źródła, które oni kompilują lokalnie - już nie pamiętam konkretnie) i jest ona potem ona możliwa do pobrania ze sklepu TestFlight po udostępnieniu użytkownikom linku. - Patryk27 2019-09-21 14:57

Pozostało 580 znaków

2019-09-21 14:49
0

@Patryk27: czy dobrze rozumiem - nie da się zrobić jakiejś cross-kompilacji, żeby robić na japko to muszę mieć (czy to wirtualnie, czy realnie) jakiegoś ich sprzęta?


That game of life is hard to play
I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay
So this is all I have to say

Pozostało 580 znaków

2019-09-21 14:50
0

Tak, w przypadku Apple nie można robić cross-kompilacji i, aby móc przepychać aplikacje do TestFlight oraz AppStore, należy mieć dostęp do sprzętu Apple.

Edit: tzn. sam proces cross-kompilacji można wykonać, ale tak utworzonej aplikacji nie da się wprost wysłać do TestFlight / AppStore - trzeba mieć dostęp do Xcode.


edytowany 3x, ostatnio: Patryk27, 2019-09-21 15:10

Pozostało 580 znaków

2019-09-21 14:51
1

Przestało dla mnie mieć znaczenie słowo cross-platform jak nie mogę tego przetestować nie mając urządzeń z jabłkiem...

Pozostało 580 znaków

2019-09-21 15:09
0

cross-platform tyczy się kodu źródłowego (którego faktycznie nie musisz dostosowywać oraz utrzymywać pod każdą z platform osobno), nie narzędzi - podobnie jak brzmi motto Javy: compile once, run everywhere.


edytowany 1x, ostatnio: Patryk27, 2019-09-21 15:10

Pozostało 580 znaków

2019-09-21 15:15
1

Najmniej ważne jest czego się tyczy jak nie mogę przetestować aplikacji. Owszem pisze się w jednym języku/frameworku, a "działa" na obu, ale co jeśli Flutter ma buga w widgetach Cupertino, a nie ma w androidowych? Jak wtedy testować taką aplikację, gdzie nie masz urządzeń z systemem Apple, ale chciałbyś ze swoim oprogramowaniem dotrzeć do szerszego grona użytkowników nie klepiąc responsywnych aplikacji webowych, tylko natywnie na Android i iOS z pełną funkcjonalnością?

Pozostało 580 znaków

2019-09-21 15:24
0

Flutter oraz podobne technologie nie zwalniają Cię ani z konieczności posiadania docelowego sprzętu, ani z konieczności dostosowywania się do wymagań związanych z daną platformą (to jest równie istotne!).

W przypadku Apple dostęp do Maczka jest najmniejszym problemem (możesz kupić na Allegro za kilkaset złotych) - Twoja aplikacja musi spełniać szereg wymogów (https://developer.apple.com/app-store/review/guidelines/ oraz https://developer.apple.com/design/) oraz musisz posiadać płatne konto dewelopera (https://developer.apple.com/programs/).


edytowany 4x, ostatnio: Patryk27, 2019-09-21 15:30

Pozostało 580 znaków

2019-09-21 15:27
0

Czyli wszystko sprowadza się do tego, że te cross-platform, czegokolwiek by się nie tyczyło, (nie)istnieje, ze względu na głupią politykę Apple :)

Pozostało 580 znaków

2019-09-21 15:28
1

Google Play również ma swoje wytyczne (https://play.google.com/about/developer-content-policy/) ;-)

Plus akurat polityka Apple jest świetna - dzięki temu AppStore nie zawiera tyle bezwartościowych, zawirusowanych aplikacji co Play.


edytowany 2x, ostatnio: Patryk27, 2019-09-21 15:29

Pozostało 580 znaków

2019-09-21 15:31
0

Ale wystarczy w ustawieniach włączyć Instalacja z nieznanych źródeł i wysłać plik .apk. Tworząc oprogramowania na Androida, stricte po klienta, nie mam potrzeby wrzucania tego na sklep. Owszem, lepiej jest wtedy w kwestii aktualizacji, ale nikt nikogo nie zmusza, a Apple tak bardzo zamknęło swoją platformę, że system Apple działa tylko w Apple oraz z Apple...

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0