C++ na iOS

0

Witam, programuję(można powiedzieć ze się uczę) w C++ w programie Qt. Chciałbym napisać jakiś większy użyteczny program bo małe i bezużyteczne programy ćwiczeniowy mi się już znudziły. Wymyśliłem jaki, iż jestem w szkole (3gim) napiszę program do nauki chemii(jego opis potrzebny raczej tu nie będzie). Pomyślałem również ze fajnie by było gdybym mial ten program na telefonie ponieważ na komputzerze raczej się nie sprawdzi a tak to polecę go w klasie i moze ktos go będzie używał. Jako że posiadam urządzenie z systemem iOS chciałbym właśnie na telefony tej marki wypuścić aplikacje. Tu pojawia się moj problem, kompletnie nie wiem jak to zrobić. Wiem ze można na iOS pisać w C++ np. za pomocą kompilatora gcc, a podobno w Qt od paru wersji jest możliwość pisania aplikacji na iOS. Chciałbym się zapytać czy faktycznie jest taka możliwość jeżeli tak to prosiłbym o jakiś fajny kurs czy wytłumaczenie na priv kilka podstawowych rzeczy w wolnym czasie. Jezeli nie ma takiej możliwości to proszę o podanie jakiegos środowiska w którym będę mógł zrobić owy program i wgrać go na tel. Jeżeli na windowsie nie ma takich programów to moj tata ma maca i od czasu do czasu mógłbym z niego skorzystać więc jak się to ma na komputerze tej marki. Ps. Za jakies dwa miesieace będę zmieniał komputer więc jeżeli posiadanie maca to jest jedyny sposób (i nawet na wirtualnej maszynie się nie da) pisania programów na iOS to proszę o zakomunikowanie mi tego a wtedy rozważę jeszcze kupno maca.

0

Xcode jest potrzebny do ostatecznego zbudowania aplikacji. W teorii możesz podać kod na windzie, a później go przeklejać na maca, ale w praktyce to całkowicie bez sensu. Kup sobie air'a z 8gb ram i próbuj. Jak Ci nie przypisuje, to bez problemu sprzedasz go z niewielką stratą (co jest niewykonalne w przypadku innych komputerów). Jesteś młody, taki mac będzie Ci dobrze służył do zadań szkolnych i na ew studiach (pomijając granie, chyba, że w jakieś oldschoolowe tytuły)

0

Bardzo dziękuje za odpowiedz. W gry nie gram od 5 miesięcy ponieważ postanowiłem zrobić wreszcie cos konstruktywnego w moim życiu więc rozpocząłem naukę programowania. Jedyne czego się obawiam na Macu to to że podzespoły maca nie pociągną programów do kodowania albo będą się zacinały tak jak na moim juz starym komputerze, poza tym bardzo chciałbym mieć maca. A można by zrobić to w maszynie wirtualnie? Pytam bo chcę rozważyć wszytkie opcje i kupując komputer za taką cenę wolałbym przemyśleć wybor. I jak to wygląda jeżeli potem chciałby pisać programy w C++ na maca? Będzie taka możliwość czy wtedy będę zmuszony porzucić ten język i zamienić go na swift czy objective-C ?

0

Na iOS można pisać w wielu językach, od swifta i obj-c poprzez pythona, kończąc na wieku innych (wśród nich jest też z tego co pamiętam c++, ale to nie moja działka, więc lepiej sam się upewnij).
Poczytaj też o koncepcji pt. Hackintosh, może to rozwiązanie dla Ciebie.

Do podstawowych llvm mac air powinien wystarczyć, ew pro.

0

Na komputer mam przeznaczone 4tys więc nie wiem czy dostanę pro w takiej cenie :/. Z Jackiem jest takie ryzyko ze jak mi nie pójdzie instalacja to wtedy wydam kasę a nie będę mógł pisać na iOS :/. W takiej kwocie i podczas kiedy jescZe nie zarabiam swoich pieniędzy wolałbym cos sprawdzonego. A jeżeli mogę spytać to w jakim języku programujesz i czy w ogole programujesz?

0

Zaczynam python, obj-c i swift, oraz inne pod szeroko rozumiane iOS.

Pomyśl nad używką: ja mam pro 13" z 2013 r w doskonałym (dosłownie jak nowy, poprzedni właściciel bardzo dbał o niego) którego kupiłem w tym roku za 2900. Moc w pełni wystarcza do iOSowania, VMki też pociągnie, chociaż nie na baterii (urok maców klepać kod mogę 9 godzin bez problemu, ale jak włączę coś ciężkiego, to 2h i idzie spać).

0

Jeśli chcesz wyjść poza emulator musisz się zarejestrować jako developer w Apple.
Pod swoim kontem rejestrujesz swoje urządzenia. Od Apple dostaniesz "provisioning profile", który wgrywasz na telefon i dzięki temu będziesz mógł wgrywać swoją aplikację tylko na swoje urządzenia, bez Jailbreak nie ma innej możliwości.
Kiedyś do tej operacji wymagane było płatne konto. Z tego co słyszałem teraz za konto trzeba zapłacić, dopiero kiedy chcesz opublikować aplikację w AppStore.

Z Qt na iOS to nie wiem jak jest. Apple krzywo patrzy na takie biblioteki. Tak samo licencja Qt na platformy mobilne nie jest chyba darmowa.

0

Przepraszam za taką przerwę ale miałem dużo do nauki w szkole i nie miałem czasu wejść na forum. Bardzo mocno zastanawiam się nad hackintoshem, czy wtedy również będę mógł zarejestrować moje urządzenie (hacka) jako deweloperskie czy nie ?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1