Cześć,
chciałbym się doradzić w sprawie płatności za fakture, nigdy sie z takim czyms jeszcze nie spotkalem.
Otoz wystawilem fakture za listopad, faktura wystawiona 1 grudnia czas platnosci w umowie do 14 dni.
W umowie mam slowo ze uslugodawca wystawia 'Fakture VAT' natomiast w moim przypadku vatu jeszcze nie place ze wzgledu na zbyt niskie dochody.
W ustawie, oraz artykulach w internecie przewalaja sie slowa od Faktur, Faktur VAT, FV i tak dalej..
Dzien przed platnoscia za fakture dostalem informacje ze jest ona wstrzymana poniewaz wyslalem fakture z 0zl VAT.
Nigdy przed ani w trakcie podpisania umowy nie bylo mowy ze mam byc zarejestrowanym platnikiem podatku vat, w umowie wystepuja naprzemiennie FAKTURA/FAKTURA VAT,
umowa zostala wyslana do doradcy podatkowego oraz do ksiegowego, w obu przypadkach mowia ze to nie ma znaczenia i taka umowa i tego typu platnosc obowiazuje.
Firma nie odezwala na moje zapytanie na jakiej podstawie wstrzymuja platnosc, informacja jest taka ze czekaja na odpowiedz od prawnikow i boje sie ze beda chcieli podwazyc umowe.
Umowa byla na okres 2 miesiecy.
Robota zostala wykonana nalezycie, nie bylo rowniez zadnych problemow.
Mieliscie kiedys taki przypadek?
Co byscie na moim miejscu zrobili, zostalo jeszcze 2 tyg pracy boje sie rowniez ze beda mieli problem z grudniowa faktura.
Dodam ze pracowalem dla 3 firm i rowniez byly takie zapiski w umowach i zadna osoba nie miala z tym problemu, czy moga mi takiej faktury nie wypelnic? Rowniez wykonalem fakture prawidlowo podajac z jakiego art prawnego jestem zwolniony z pobierania vatu.