Blog, WP - jak zarządzacie postami?

0

Cześć, jestem świeży jeśli chodzi o blogowanie i wordpressy. Jestem w trakcie pisania pierwszego postu i póki co robię to tak, że piszę to sobie w jakiś google docsach, potem wklejam do WP, formatuję to, dorzucam gisty itd.

Czy macie jakieś wygodniejsze sposoby, aby to robić? I żeby to było w bezpieczny sposób, aby się tworzyły backupy itd? Dobrze by było gdyby można było robić jakieś review tego posta.
Mój szablon to divi.

3

Piszesz w WP, ale nie publikujesz, dopóki nie jest gotowe i tam jest pogląd czy cos takiego. Do samego WP są tyczki do robienia backupów np na Google drive.

4

Nie korzystam z WP, ale - posty piszę w formacie Markdown i trzymam sobie w prywatnym repozytorium gita.

3

Korzystałem kiedyś z WP, ale jest to strasznie ciężkie i powolne rozwiązanie, choć fajne dla laików, albo osób, które chcą sobie coś szybko wyklikać bez kodowania itd. Nawet cały sklep internetowy z płatnościami można w tym wyklikać. Programiście do bloga bym polecił statyczny generator stron. Kiedyś korzystałem z hexo, ale ciągle miał jakieś bugi. Teraz korzystam z hugo i jest super. Wszystko trzymasz na repo gita, posty jako pliki tekstowe obok źródeł bloga, więc wersje robocze postów możesz sobie trzymać np. na branchu, a przed publikacją generujesz całą treść jedną komendą i robisz pusza na repo. Możesz sobie do tego zapiąć jakąś automatyzację/CI i wtedy po aktualizacji wygenerowanego katalogu na masterze od razu może polecieć upload na serwer. Treść postów możesz sobie edytować w markdownie w jakim edytorze chcesz. Nie słyszałem o wygodniejszym i lżejszym rozwiązaniu. Można by też ręcznie edytować pliki, ale wtedy przy aktualizacji np. menu lub nagłówka trzeba by edytować wszystkie pliki, a statyczny generator stron załatwia ten temat.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1