Grafika do projektów

0

Hej, po latach nauki i praktyki w końcu udało mi się stworzyć coś co mnie satysfakcjonuję, jest to prosta platformowa gra na telefon android. W moim projekcie obecnie posiadam placeholdery z internetu jeżeli chodzi o grafikę, dźwięk i muzykę, Myślę nad dodaniem reklam i umieszczeniu gry w google play, i tworzeniu następnych gier, a może w ten sposób jakieś pieniądze wpadną. Moja motywacja to przede wszystkim tworzenie gier w które ktoś będzie grał, wypuszczenie projektów w których jest moje imię i nazwisko no i również skojarzyłem google play z zarobkiem więc to wiadomo też. Nie posiadam jednak praw autorskich do placeholderów a ja grafiki nie dotykam, nigdy mnie ten temat nie bawił. Jestem zdania że czas poświęcony na naukę grafiki mógłbym wykorzystać na programowanie a grafiką lepiej niech zajmie się osoba która właśnie wybrała ten kierunek, zresztą wydaje mi się że mam kiepski gust co przekładałoby się na słabą grafikę. Więc do rzeczy, piszę do was żebyście poradzili mi co zrobić, jeśli znajdę grafika będę musiał dzielić się z nim zyskiem albo zapłacić mu za wykonanie grafik, więc moge na tym jeszcze stracić. Mogę znaleźć kogos kogo zadowoli sam fakt ze jest w autorach, ale nie wiem czy to jest moralne składać komuś wgl taką propozycję. Mogę też faktycznie sam tworzyć te grafikę jeśli istnieje jakiś program który nie wymaga dużo nauki i wystarczy do prostych gier. Wiem że są darmowe assety na internecie jednak problem jest w tym że nie zawsze w danej tematyce są takie które pasują graficznie do całości projektu, a nie mogę ograniczać gry do tego jaki pakiet assetów znalazłem na internecie. Co byście mi radzili zrobić?

0

Wiem że są darmowe assety na internecie jednak problem jest w tym że nie zawsze w danej tematyce są takie które pasują graficznie do całości projektu,

Są też płatne assety, wtedy masz większy wybór, ale musisz płacić.
Ale jakie mają być te assety? 2D? 3D?
np. Sketchfab ma dużo modeli 3D (płatnych i darmowych), Unity też ma swój store, Unreal Engine też, jest coś takiego jak Itch.io https://itch.io/game-assets.

1

Sam sobie wypisales rozwiazania.
Jedno to darmowe/publiczne assety, ktore sa sredniej jakosci lub niedopasowane do wlasnej wizji.
Opcja nr 2 to szukanie grafikow np. na stronach dla freelancerow, no ale tutaj musisz zaplacic, bo przeciez nikt ci nie bedzie tego za darmo robil.
Ostateczne mozesz poszukac roznych kursow, czesto na udemy zdarzaja sie dobre w dodatku przecenione chwilowo na 0 zl. Sporo z nich jest krotka z nastawieniem na praktyke. Moze chwilowo cie to odpycha, ale skoro jara cie wlasne autorstwo to pomysl o satysfkacji jak zrobisz wszystko od a do z.

0

Coś w tym jest. Ja na przykład (też chcę gry robić) doszedłem do wniosku, że sam sobie zrobię assety, jak będzie trzeba (trochę ogarniam Blendera, ale podstawy, a nie do poziomu, żeby zrobić coś estetycznego. No ale to kwestia czasu, wszystkiego da się nauczyć, jak człowiek faktycznie poświęci czas).

jeśli znajdę grafika będę musiał dzielić się z nim zyskiem albo zapłacić mu za wykonanie grafik, więc moge na tym jeszcze stracić.
(...)
Jestem zdania że czas poświęcony na naukę grafiki mógłbym wykorzystać na programowanie
(...)
Wiem że są darmowe assety na internecie jednak problem jest w tym że nie zawsze w danej tematyce są takie które pasują graficznie do całości projektu,

Ogólnie i tak i tak musisz ponieść jakąś cenę. Albo wydasz pieniądze, albo poświęcisz własny czas, albo będziesz musiał się pogodzić, że jakość grafiki będzie gorsza/gorzej dopasowana.

0
ProgramistaPralki napisał(a):

nie mogę ograniczać gry do tego jaki pakiet assetów znalazłem na internecie.

Ograniczenie gry do pakietów assetów z Internetu to prawie jak brak ograniczeń :D
Płatny grafik wyjdzie Ci znacznie drożej niż zakup gotowców, które są w sprzedaży dla wszystkich zainteresowanych.

Dobierz sobie styl graficzny, w którym łatwo coś samemu stworzyć.
Ja teraz sobie robię grę w Unity i tworzę do niej grafikę wektorową (krzywe w Blenderze).
Do tego odpowiedni post-effect (Bloom) z dobranymi parametrami i mamy IMHO całkiem zjadliwą grafikę.
Fragment screenshota mojej platformówki:
screenshot-20210412185534.png

ps. to nie samochodówka. Auto to część planszy. Można na nie wskoczyć ludkiem. Nie dałem ludka na screenshocie, bo nie chcę zdradzać za dużo szczegółów ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1