B2B - rejestracja firmy - kilka pytań

1

@Smutny Kura Nie zgadzam się, zakładałem działalność kilka miesiący temu i pan z US odwiedził mnie na podstawie adresu wykonywania działalności. Tam gdzie ją wykonujesz musisz mieć zgodę właściciela na to a dokładniej prawa do czegoś takiego. Jak ktoś np mieszka i wykonuje działalność w domu którego właścicielem jest jego rodzina to musi podpisać z nimi umowę użyczenia lokalu na potrzeby wykonywania działalności.

0
mr_jaro napisał(a):

@Smutny Kura Nie zgadzam się, zakładałem działalność kilka miesiący temu i pan z US odwiedził mnie na podstawie adresu wykonywania działalności. Tam gdzie ją wykonujesz musisz mieć zgodę właściciela na to a dokładniej prawa do czegoś takiego. Jak ktoś np mieszka i wykonuje działalność w domu którego właścicielem jest jego rodzina to musi podpisać z nimi umowę użyczenia lokalu na potrzeby wykonywania działalności.

Okej, zgadzam się z Tobą, ale nie zgadzam się z tym, że nie zgadzasz się ze mną. Właśnie o to chodzi i w tym celu podbiłem temat, bo zakładaliście działalność kilka miesięcy temu a 30 kwietnia jakieś przepisy się zmieniły.
W tej chwili nie musisz podawać adresu wykonywania działalności, więc pod takim adresem US Cię nie odwiedzi. Może Cię odwiedzić w miejscu zamieszkania, w którym nie musisz wykonywać działalności, więc nie ma czego sprawdzać albo w miejscu "Adres do doręczeń" i tu jedynie w tej chwili musisz mieć prawo do używania lokalu.

0
Smutny Kura napisał(a):

Okej, zgadzam się z Tobą, ale nie zgadzam się z tym, że nie zgadzasz się ze mną. Właśnie o to chodzi i w tym celu podbiłem temat, bo zakładaliście działalność kilka miesięcy temu a 30 kwietnia jakieś przepisy się zmieniły.
W tej chwili nie musisz podawać adresu wykonywania działalności, więc pod takim adresem US Cię nie odwiedzi. Może Cię odwiedzić w miejscu zamieszkania, w którym nie musisz wykonywać działalności, więc nie ma czego sprawdzać albo w miejscu "Adres do doręczeń" i tu jedynie w tej chwili musisz mieć prawo do używania lokalu.

Ależ oczywiście, że sprawdzą adresy które podałeś :) Jest to ze względu na to iż ludzie podawali adresy z d*$#y np firmie gdzie pracuje mój ojciec, ktoś podał, że to jego siedziba firmy, a gość kompletnie nikomu nieznany - tak czasem przychodziła jakaś korespondencja w tym mandaty które złapał gdzieś na samochód firmowy :D

0

Tak sprawdzą, ale pod względem działalności sprawdzą tylko jeden adres, o którym wspomniałem wyżej.
Wg mnie nie ma żadnego prawa nikt wymagać ode mnie ani właściciela lokalu wynajmowanego, w którym mieszkam i który podaję w CEIDG jako adres zamieszkania zgody na prowadzenie działalności, bo w tym miejscu działalności nie prowadzę, tylko mieszkam.

0

Zaraz ale jak ostatnio ogarniałem zakładanie działalności gospodarczej to wymagany był główny adres prowadzenia działalności, a gdy się nie podawalo to za taki brany był adres zamieszkania...
Dokładnie napisane jest tak:

Czytelniczka będzie również musiała wypełnić rubrykę 10, w której należy podać adres głównego miejsca wykonywania działalności, czyli adres, pod którym faktycznie będzie prowadzona jej firma. Niewskazanie takiego adresu oznacza, że jest nim adres zamieszkania (w przypadku Czytelniczki adres wynajmowanego mieszkania). Obecnie nie ma prawnego obowiązku dołączania do wniosku o wpis przedsiębiorcy do ewidencji dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym będzie prowadzona firma (np. umowy najmu). Jednakże w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tego lokalu musi uzyskać zgodę właściciela na prowadzenie w nim swojej firmy. W polu 11, rubryce 4 można też podać opis nietypowego miejsca prowadzenia działalności, np. w przypadku handlu obwoźnego, itp.

0

Dobra, po powtórnej analizie tekstów instrukcji można to zinterpretować tak jak mówicie.
Swoją drogą totalny nonsens.
W sytuacji wynajmowania mieszkania, nie można podać tego adresu w CEIDG (bez zgody właściciela lokalu). I w takiej sytuacji wszystkie adresy muszę wpisać w domu rodzinnym, czyli i tak niezgodnie z prawdą i po dokumenty będę jeździł 200km.
Farsa, nie? :)
Oczywiście o ile nie wynajmujemy oddzielnego mieszkania pod biuro, bo jest nam ono totalnie zbędne.

0

Ale jaki masz problem z uzyskaniem zgody na to?

0

A co więcej rodzice mogą tez nie chciec udostepnić swojego mieszkania bo na przykład boją się US. I teraz czlowieku kombinuj :D

0
scibi92 napisał(a):

A co więcej rodzice mogą tez nie chciec udostepnić swojego mieszkania bo na przykład boją się US. I teraz czlowieku kombinuj :D

Niby czemu? Byłem osobiście się pytałem w us czy ma to jakiś wpływ "nie w najbliższej rodzinie jeśli jest tam pan zameldowany nie ma wpływu na żadne dodatkowe koszty" więc?

0
mr_jaro napisał(a):

Ale jaki masz problem z uzyskaniem zgody na to?

Zgody właściciela mieszkania, który je wynajmuje ? Bo:
a) może taki mieć kaprys
b) może ma kredyt na mieszkanie i nie wie jakie są konsekwencje
c) może nie chce swojego adresu upubliczniać pod nazwą czyjejś firmy
itp. itd. można gdybać :)

Btw. a jak to jest właśnie z domem rodziców, gdzie jestem zameldowany? Potrzebna jest umowa użyczenia, a w tej chyba trzeba wyrysować jakiś fragment domu pod działalność z tego co widziałem na takiej umowie, czy nie?

0
Smutny Kura napisał(a):

Btw. a jak to jest właśnie z domem rodziców, gdzie jestem zameldowany? Potrzebna jest umowa użyczenia, a w tej chyba trzeba wyrysować jakiś fragment domu pod działalność z tego co widziałem na takiej umowie, czy nie?

Nic nie trzeba. Ja napisałem prosta umowę, w której dałem notkę, że "użyczający użycza jedno z pomieszczeń na rzecz potrzeby działalności gospodarczej", ani nie podałem wielkości, ani nic nie rysowałem, kompletnie nic. Dane osobowe, krótka informacja o co biega, informacja, że ta osoba jest właścicielem tego budynku i ma do niego pełne prawa, podpisy, urząd skarbowy przyjął bez żadnego problemu taką wersje.

0

@mr_jaro
Dzięki za wszystkie info.
Pozostanie mi chyba uczynić tak samo i wpiszę wszystkie adresy w domu rodziców. Najwyżej będę jeździł po pocztę i tyle. Do którego US wpłacam vaty i tak bez znaczenia for me :)

0

Jeszcze jedno pytanie dla upewnienia.
Jestem teraz na UoP u pracodawcy z jednoosobową DG.
Założył on oddzielnie sp. z o.o. pod tą samą nazwą firmy (główny człon taki sam)
Jak teraz zerwę UoP i podpiszę b2b na tą drugą spółkę, to o ile się orientuję mogę normalnie wykorzystać podatek liniowy i mały zus ?

0

Nie nazwa, a NIP ma znaczenie.

0

Ale w czym problem.. Tylko główny adres prowadzenia działalności ustawiasz na dom rodziców, a pozostałe dwa na wynajmowane mieszkanie. Adres do doręczeń to nic więcej jak... adres do doręczeń - nie trzeba mieć niczyjej zgody na nic, przecież możesz sobie podać tam adres skrytki pocztowej etc.

0
Biały Wąż napisał(a):

Ale w czym problem.. Tylko główny adres prowadzenia działalności ustawiasz na dom rodziców, a pozostałe dwa na wynajmowane mieszkanie. Adres do doręczeń to nic więcej jak... adres do doręczeń - nie trzeba mieć niczyjej zgody na nic, przecież możesz sobie podać tam adres skrytki pocztowej etc.

Dla mnie to nie jest takie oczywiste, że to adres 'tylko do doręczeń'

screenshot-20180716221738.png

0

To jest tylko do doręczeń, tak jak wyżej ktoś podał, możesz mieć po prostu skrytkę, jest to widoczne publicznie bo musi być bo przez ceidg niektórzy szukają firm więc muszą wiedzieć gdzie się kontaktować.

0
mtmx napisał(a):

Od 11 czerwca zmieniam pracę i przechodzę na B2B.
Jest konieczność bycia vatowcem? Jeśli dostaję kwotę x+vat - firma przelewa mi całość, czy otrzymany od nich vat sam muszę przelać do US?
Jeszcze kilka dodatkowych pytań o adresy, może ktoś akurat będzie się orientował
Aktualnie mieszkam w Warszawie, jednak wynajmuję mieszkanie i nie jestem tutaj zameldowany.
Pierwsze pytanie odnośnie adresu zamieszkania - wpisuję miejsce w którym jestem zameldowany? Nie mogę wpisać wynajmowanego mieszkania, ponieważ czytałem może się to wiązać z koniecznością przedstawienia umowy wynajmu itp, a że chcę to zrobić z jak najmniejszym oporem więc nie chcę kombinować w ten sposób.

Kolejny adres - Stałe miejsce wykonywania działalności, charakter pracy jest taki że raz jestem w biurze, raz jestem zdalnie, więc najlepiej będzie tutaj zaznaczyć 'brak stałego adresu'?

I trzeci adres, do doręczeń - tutaj mogę wpisać bez żadnych konsekwencji adres wynajmowanego mieszkania? W takiej sytuacji na adres z Warszawy będą przychodziły wszystkie listy z US, ZUS itp które odnoszą się do prowadzonej działalności? Nie chcę aby cokolwiek przychodziło listownie na mój adres zameldowania. Czy w takiej sytuacji należy zmienić adres korespondencyjny w samym US i ZUS?

  1. Nie musisz być podatnikiem VAT. Od 2017 roku zwolnienie podmiotowe Vat wynosi 200 000 zł przychodu. Do osiągnięcia takiego wolumenu sprzedaży jesteś zwolniony z podatku VAT. Gdy dostajesz zapłatę jest na niej twoje wynagrodzenie + kwota VAT od Twojej sprzedaży usługi (VAT należny) następnie do 25 dnia następnego miesiąca musisz rozliczyć się z podatku Vat na zasadzie VAT należny – VAT naliczony(Vat od zakupów) = Vat do zapaty do urzędu skarbowego.
  2. Miejsce zamieszkania a zameldowania to dwie odmienne rzeczy, do prowadzenia działalności ważniejsze jest miejsce zamieszkania, ponieważ przy jednoosobowiej działalności gospodarczej będzie to miejsce prowadzenia działalności (oczywiście jeśli nie podasz innego adresu np. wynajmowango biura)
  3. Stałe miejsce wykonywania działalności to miejsce, w którym jest zarejestrowana działalność a nie realne miejsce wykonywanej usługi
  4. Tak, adres korespondencyjny może się różnić od adresu prowadzenia działalności, możesz ją zarejestrować w miejscu zameldowania a korespondencja będzie przychodzić do mieszkania w Warszawie, tylko pamiętaj, aby poinformować o tym US i ZUS (wystarczy podać taką zależność w CEIDG oraz formularzu zgłoszeniowym do ZUS i to wystarczy)
    Jest jeszcze ciekawsza opcja, która rozwiązałaby wszystkie Twoje powyższe problemy. Warto rozważyć otwarcie działalności za granicą na przykład w Estonii gdzie koszty prowadzenia działalności są o wiele niższe niż w Polsce. Przy tego rodzaju działalności – usługi IT można w 100% być niezależnym podmiotem nieopodatkowanym i „nieoZUSowanym” w Polsce. Zaznaczam, że takie rozwiązanie jest w 100 % legalne.
0

VAT to nic innego jak dodatkowy podatek, natomiast gdy firma estońska wykonuje usługi dla zagranicznego kontrahenta np: z Polski wystawia fakturę z 0% VAT (odwrotne obciążenie) czyli Vat od sprzedaży wynosi 0zł ale robiąc zakupy ma prawo do odliczenia VAT naliczonego (od zakupów) od VATu należnego ( od sprzedaży ) czyli zawsze będzie wychodzić kwota do zwrotu i to jest dość duża zaleta ale dotycząca spółki z Estonii, ponieważ zwrot VATU jest w ciągu 5 dni roboczych oraz bez upierdliwych kontroli z urzędu skarbowego jak to ma miejsce w Polsce gdzie to przedsiębiorca musi udowodnić że nie jest oszustem podatkowym.

0

A co z rezydencją podatkową?

0
Jałowy Paź napisał(a):

A co z rezydencją podatkową?

Spółka jest rezydentem podatkowym Estonii, jej zarząd i miejsce prowadzenia jest w Estonii i podlega pod estońskie prawo podatkowe. Przy spełnieniu kilku wymogów polskiego prawa podatkowego można legalnie prowadzić taką działalność.

0

Moje pierwsze b2b. Mieszkam w akademiku.

Adres zamieszkania podaje akademik.
Adres do doręczeń podaje akademik.
Nie mogę zaznaczyć opcji "Brak stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej" bo adres firmy ustawi mi się adres akademika.
Nie mogę podać adresu zameldowania z różnych powodów.

Skąd mogę wziąć jakiś adres żeby podać we wniosku jako "Stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej"?

0

Jesteś zameldowany na stałe w akademiku? O.o

0

Jestem zameldowany w domu rodzinnym ale to odpada. Adres od księgowej za 49zł miesięcznie to jest dobra opcja?

0

Potrzebował byś od zarządcy/właściciela akademika zgody na prowadzenie tam działalności w tym dokumentów mówiąc, że masz prawo do tego konkretnego pomieszczenia na dany okres czasu. W mojej ocenie jest to niewykonalne.

0

Tak wiem. Pytanie czy dobrą opcją jest od księgowego adres za 49zł/msc?

1

A nie jest tak, że nie trzeba już mieć stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej?
Ostatnio ktoś znajomy zakładał DG i nic nie wpisał w polu "stałego miejsca wykonywania DG". Jedyny adres, jaki ma podany to adres do doręczeń.

0
Agata. napisał(a):

A nie jest tak, że nie trzeba już mieć stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej?
Ostatnio ktoś znajomy zakładał DG i nic nie wpisał w polu "stałego miejsca wykonywania DG". Jedyny adres, jaki ma podany to adres do doręczeń.

Jest

0

Nie do końca => "W przypadku braku stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej do celów podatkowych przyjęty zostanie adres zamieszkania.". Jak mieszkam w akademiku to raczej nie będę mógł wtedy użyć adresu zamieszkania.

0

Możecie polecić jakieś dobre forum prawnicze, na którym mógłbym zadać takie pytanie? Pozdrawiam

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1