Rozwój w kierunku Gamedevu - co dalej warto zrobić

0

Cześć,
Jestem świeżym absolwentem studiów matematycznych, z naciskiem położonym na programowanie i ogólno pojęte umiejętności techniczne.
W tej chwili pracuję w korporacji robiąc same nudne rzeczy: tworzę dialogi, rozwiązuję historyczne Bugi sprzed ponad 5 lat, czasami zajrzę do małego wycinka ogromnej bazy i klepnę jakieś zapytanie, które ktoś mi wcześniej podesłał i w którym musiałem coś pozamieniać, polepszam jakość kodu i tak dalej... No i cały czas wdrażam się w fachowość, która jest dla mnie strasznie nudna (niemieckie ubezpieczenia). Wiem, że mógłbym teoretycznie poprosić o ciekawsze zajęcia czy projekt, ale zdaję sobie sprawę z tego, że skończy się to bardzo podobnie. Cały ten biznes programming mnie nudzi i nie podoba mi się w ogóle.

Zawsze chciałem pracować w gamedevie, przy produkcji gier, którymi bardzo się interesuję i które są dla mnie fantastyczną odskocznią od szarej, burej i nudnej rzeczywistości. Niestety, ale szukając swojej pierwszej pracy nie znalazłem zbyt wielu ofert, wręcz w ogóle. Mimo to nadal wierzę, że kiedyś jeszcze się uda i oferty się pojawią. Chciałbym być dobrze przygotowany dlatego zastanawiam się nad rozpoczęciem studiów podyplomowych albo zaocznych. Programować już umiem, do tego szkolę się w silniku Unity 3D, przy pomocy którego chciałbym stworzyć własną grę do CV. Co można zrobić jeszcze? Czy warto do tego dorzucić grafikę komputerową i doszkolić się właśnie w tym kierunku? Czy warto rozpocząć studia podyplomowe skierowane właśnie w grafikę komputerową?

Z góry dzięki za informacje i pomoc.

Pozdrawiam.

5

Programować już umiem, do tego szkolę się w silniku Unity 3D

Dobrze

przy pomocy którego chciałbym stworzyć własną grę do CV

Dobrze

Co można zrobić jeszcze?

uczyc sie jezeli chodzi o mechanizmy jakie dzialaja w silnikach np RayCast i ogolna matematyka jezeli chodzi o gry

Czy warto do tego dorzucić grafikę komputerową

i moze jeszcze za dzwiekowca rob? Za scenazytrze tez rob!... a tak powaznie nie nie trzeba nic dorzucac, jak jestes programista to masz programowac. Mozesz poduczyc sie co to textura co to shadery co to mapa tekstur i jak z tym pracowac etc, ale na pewno nie robic nic z grafika...

i doszkolić się właśnie w tym kierunku?

jak wyzej, tylko te tematy ktore dla programisty sa potrzebne

Czy warto rozpocząć studia podyplomowe skierowane właśnie w grafikę komputerową?

nie

0

każdy zaczynał od marzeń programowania w gamedevie

Co sugerujesz? Widząc sukcesy polskich firm (CDP Red - Wiedźmin 3, Techland - Dying Light) i tych zagranicznych wydaje mi się, że warto pójść w tym kierunku i że w przyszłości będzie to całkiem opłacalne. Jeśli więc ktoś lubi gry, interesuje się nimi to czemu nie? Ja się brzydzę jużtym szarym biznesem, naprawdę nie mam sił...

jak wyzej, tylko te tematy ktore dla programisty sa potrzebne

Na co więc warto zwrócić uwagę. Które rzeczy będą potrzebne? Programowanie w gamedvie wygląda pewnie zgoła inaczej niż w biznesie.

i moze jeszcze za dzwiekowca rob? Za scenazytrze tez rob!... a tak powaznie nie nie trzeba nic dorzucac, jak jestes programista to masz programowac. Mozesz poduczyc sie co to textura co to shadery co to mapa tekstur i jak z tym pracowac etc, ale na pewno nie robic nic z grafika...

Myślisz, że nawet w tych mniejszych firmach nie przydadzą się dodatkowe umiejętności? W korporacjach wiadomo jak to wygląda - jest wąska specjalizacja zazwyczaj i tyle. Ale w mniejszych firmach pracownik może zajmować się nawet kilkoma obszarami.

Ale z drugiej jednak strony czas, który musiałbym poświęcić na studia wolę chyba zainwestować w szlif i naukę Unity 3D no i stworzenie własnej, małej produkcji :) .

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1