Zablokowanie możliwości ponownej rezerwacji

0

Mam aplikację z możliwością rezerwacji wycieczek, ogólna lista na stronie głównej i strona ze szczegółami gdzie po zalogowaniu możemy zarezerwować wycieczkę, a jeśli ją już wykupiliśmy to pojawia się sekcja z dodaniem opinii. I teraz pytanie jak zablokować tutaj możliwość ponownej rezerwacji tej samej wycieczki?

4

Odpowiedź równie precyzyjna jak zadane pytanie:

Jeśli wycieczka jest już zarezerwowana to sprawdzaj podczas wyświetlania wolnych terminów dostępność wycieczek i jeśli do danej jest przypisana rezerwacja to jej nie wyświetlaj na liście, albo wyświetl ale bez możliwości rezerwacji, albo pokaż normalnie, ale podczas próby rezerwacji pokaż komunikat, ze rezerwacja jest niemożliwa.

2

@cerrato:

Jeśli wycieczka jest już zarezerwowana to sprawdzaj podczas wyświetlania wolnych terminów dostępność

Wycieczki są zazwyczaj wieloosobowe. Zatem mamy relację 1:n, do tego na jednej rezerwacji może być wiele osób.
Powstaje pytanie co jest limitem miejsc na "wycieczce". Ilość rezerwacji czy ilość osób w rezerwacjach przypisanych do danej wycieczki.
Dopiero fakt czy na wycieczce są jeszcze "wolne miejsca" powinien wpływać na to czy wycieczka się pokazuje czy nie.
Przy czym definicja pojęcia "wolnych miejsc" może być różna i wymaga doprecyzowania.

2

@4w0rX4t4X: Tak, zgadzam się z Tobą.
Temat jest o wiele bardziej skomplikowany niż by się mogło wydawać, dlatego w oparciu o to, co @rzeznik997 napisał za wiele nie da się poradzić. Mój post to był taki trochę sarkazm. Jeśli opisze konkretnie problem to będziemy mogli się odnieść, póki co bardziej się temat nadaje do żartowania ;)

0
rzeznik997 napisał(a):

I teraz pytanie jak zablokować tutaj możliwość ponownej rezerwacji tej samej wycieczki?

Zobacz co robią profesjonaliści w branży np. linie lotnicze. Oni się nie zajmują takimi trywializmami tylko po prostu zakładają overbooking jako naturalną kolej rzeczy, komuś się zemrze, zapije, przesunie urlop, ktoś będzie chciał wcześniej, kochanka będzie chciała gdzie indziej niż żona (nie, bilokacja nie została udowodniona naukowo). Natura po prostu. Nie walcz z nią.

To co musisz zrobić to tak przygotować skalę żeby liczba churnów przy overbookingu nie przekroczyła pewnego krytycznego poziomu po którym zacznie wpływać na wizerunek twojej aplikacji. Żeby to w miarę prosto osiągnąć potrzeba jest skala.

Całe szczęście jesteśmy w IT gdzie skalowanie jest proste. Zezwól na overbooking i uderzaj jak najszerzej. Reszta to statystyka.

1
loza_prowizoryczna napisał(a):

Zezwól na overbooking i uderzaj jak najszerzej. Reszta to statystyka.

Jak jesteś duży jak British Airlines, Air France czy choćby Wizzair to tak, w przeciwnym razie lepiej nie. Z tego samego powodu małe sklepy internetowe nie mogą sobie pozwolić na niespójność stanów magazynowych, a taki Amazon ma to w pompie bo tak jak napisałeś - to statystyka i dzięki skali mogą olać te 2,3% klientów którzy kupią towar którego faktycznie nie ma i wysłać im mejla z przeprosinami + rabat na kolejne zakupy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1