Bindowanie this w grze tile

0

Witam,

funkcja Gra(identyfikator) {
  this.el = document.getElementById(id); 
   
  this.tileTypes = ['podłoga','ściana']; 
  
}

this tworzy odnosnik do identyfikatora i identyfikatorowi przypisuje id? pozniej w tileTypes przypisuje juz wartosci poszczegolnemu identyfikatorowi jaky utworzyla sie tablica id i wpisuje wartosci podloga do id 1 i sciana do id 2?

poziomy[0] = {
  mapa: [ 
     [1,1,0,0,1], [1,0,0,0,0] 
     , 
     [0,0,1,1,0], 
     [0,0,0,1,0] , 
     [0,1,0,1,0] 
  ] 
};

mapa[x1,y1][x1,y2][x2] - wzor dla mapa:[1,1,0,0,1]?

1

Nie wiem, czy dobrze rozumiem pytanie, ale this to "specjalna zmienna" w JavaScript. Aktualny obiekt można powiedzieć (przy czym w JS to trochę inaczej działa niż w innych językach, np. this może być podmieniany dynamicznie: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/JavaScript/Reference/Operators/this ).

jak napiszesz tak:

new Gra();

Utworzy się nowy obiekt i za pomocą zmiennej this można się do niego dostać w środku (np. jeśli dodasz jakieś funkcje do obiektu, to one będą "metodami" w rozumieniu OOP i będą miały zmienną this, żeby się dostać do instancji obiektu)

Sama zmienna this nic jednak nie tworzy. Natomiast używając operatora new możesz stworzyć obiekt.

this tworzy odnosnik do identyfikatora

nie wiem, co masz na myśli przez "identyfikator". W szczególności masz argument identyfikator, którego nigdzie nie używasz (za to używasz id).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1