Błędy w książce jQuery

0

Witam, zacząłem uczyć się jQuery w grach, odkopałem po kilku latach książkę jQuery Poradnik programisty gier link do autora i książki i postanowiłem się nauczyć. No i zacząłem i ... schody... błędy w książce. Jestem na stronie 32 a już znalazłem 6, 30 strona animacja szła do tyłu zamiast do przodu, kolejne to ogólne pominęte zasady use strict *(s. 32), dlatego musiałem zrezygnować z use strict w kodzie..., kolejne to błędne odwoływanie się do zmiennych (s. 30, currentFrame zamiast animation.currentFrame), błąd w warunku pętli (powinno być == a nie >), 2 razy autor pobrał długość tablicy nie wiadomo po co (s. 35) i tu najlepsze oto kod:

  var preloading = setInterval(function() {
    counter = 0;
    for (var i = 0; i < total; i++) {
      if (images[i].complete) {
        counter++;
        }
      }
      if(counter == total) {
        clearInterval(preloading);
        endCallback();
      } else {
        if (progressCallback) {
          counter++;
          progressCallback((counter / total) * 100);
        }
      }
  }, 100);

I tu moja zagwostka:
Jak autor chciał pokazać progres, jak w interwale w pierwszej instrukcji for załadowane są wszystkie obrazki i dopiero **po **tym wychodzimy z for i zawsze jest spełniony warunek counter == total...

Czy coś źle rozumuje? Być może coś pomieszałem, dlatego proszę o pomoc, to jest jakieś nienormalne jestem na stronie 36 i takie cyrki?

1

A co jeśli wartość images[i].complete nie zwróci True? Counter nie będzie równy Total.

0

No faktycznie, nie brałem tego pod uwagę, myślałem że chce pokazać postęp po każdy załadowanym obrazkiem. I zgłupiałem

0

ja się zastanawiam, czemu setInterval i sprawdzanie .complete zamiast po prostu przypisania eventu onload i po każdym załadowaniu obrazka uaktualnianie licznika i paska postępu (wtedy już setInterval nie byłoby potrzebne).

0

Teoretycznie o onload-zie też pomyślałem ale chce na razie zrobić tak jak w książce.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1