Witam!
Przyszedł czas na zadawanie pytań (nikt tego nie lubi, bo to oznacza, że coś nie idzie po myśli :-8)
Od paru dni piszę program w Javie na zaliczenie (w czwartek rano :-8) i natknąłem się na parę problemów. Rozmawiałem już ze wszystkimi, których znam, a którzy kumają coś z Javy - i nic (na początku Kapustka trochę mnie nakierował - thnx).
A więc do rzeczy.
Piszę grę warcaby do prowadzenia rozgrywki on-line via internet. Ale problem leży w budowie interfejsu.
-
Zdecydowanie ważniejszy kłopot, to ustawienie rozmiaru panelu na wybrany przeze mnie. Tu jest zrzut ekranu: http://www.marooned.neostrada.pl/pic/warcaby.gif.
Potrzebuję, aby górny (pusty) panel miał wysokość 400 pikseli, a dolny ok. 25 (wysokość czcionki + marginesik).
Jednak wszelkie próby ustawienia rozmiaru (poprzez metody setSize czy setBounds) spełzły na niczym.
Na tej stronie: http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/lev2/4/lev3/32/pid/269/qid/560301 jest informacja, że ów panel musi leżeć na innym o rozkładzie FlowLayout (tak to rozumiem). Ale nawet takie ustawienie nie działa.
Byłbym wdzięczny za pomoc w tej kwestii. Zaliczenie zbliża się wielkimi krokami... -
A druga sprawa to odświeżanie panelu w metodzie mouseDragged. Problem w tym, że nie działa.
Taki kod odświeża panel elegancko:
[code]public void mousePressed(MouseEvent e)
{Klient.pBoard.repaint();}[/code]ale już ten nie działa: [code]
public void mouseDragged(MouseEvent e)
{Klient.pBoard.repaint();}[/code]Macie może jakieś pomysły?
Tutaj znalazłem jakiś przykład:
http://www.dgp.toronto.edu/~mjmcguff/learn/java/04-mouseInput/
i w nim jest repaint() w mouseDragged. Sam już nie wiem :|