Programowanie obiektowe - zadanie

0

Witam,
niedawno dostałem kolejne zadanie do wykonania, z którym mam pewien problem. Tym razem zadanie dotyczy programowania obiektowego ( a w zasadzie to jego podstaw, bo jak pisałem jakiś czas temu w poście na temat innego zadania, dopiero się uczę ) i pewnego błędu, którego muszę się pozbyć, a nie mam pojęcia jak bo nie rozumiem z czego on może wynikać.
Zadanie polega na tym, żeby stworzyć abstrakcyjną klasę Figura, która zawiera dwie abstrakcyjne metody ( double pole() i double obwod() ), a następnie trzy kolejne, dziedziczące po klasie Figura, klasy ( Kolo, Kwadrat i Prostokat )
Każda z nich ma zawierać:

prywatne pola określające wielkość figury (długość boku, promień itp.) pozwalające na obliczenie pola i obwodu tej figury

konstruktory (po dwa dla każdej figury); Jeden bez parametrów (inicjuje pola dowolnie przyjętymi wartościami domyślnymi) oraz drugi z parametrami inicjującymi odpowiednio pola określające wielkość figury.

implenetację metod:
a) double pole()
b) double obwod()

Napisałem kod, który wydawało mi się, że powinien działać bez zarzutu ( jednak wyszło jak zwykle ... ) i wygląda on tak:

package obiektyzadanie2;

import java.util.Scanner;

public class ObiektyZadanie2 {

    public static void main(String[] args) {

        Scanner sc = new Scanner(System.in);

        Figura kolo = new Kolo();
        Figura kwadrat = new Kwadrat();
        Figura prostokat = new Prostokat();

        System.out.print("Podaj promień koła: ");
        double r = sc.nextDouble();

        double poleKola = kolo.pole(r);
        poleKola *= 100;
        poleKola = Math.round(poleKola);
        poleKola /= 100;

        System.out.println("Pole koła wynosi: " + poleKola);

    }
}

abstract class Figura {

    abstract public double pole();

    abstract public double obwod();

}

class Kolo extends Figura {

    private double promien;

    public Kolo() {
        this.promien = 5;
    }

    public Kolo(double r) {
        this.promien = r;
    }

    @Override
    public double pole() {
        return Math.PI * (this.promien * this.promien);
    }

    @Override
    public double obwod() {
        return 2 * Math.PI * this.promien;
    }
}

Nie jest to pełny kod, a jedynie ta najważniejsza część, która dotyczy tylko Koła, bo przy wszystkich pozostałych figurach błąd jest dokładnie taki sam i najprawdopodobniej wynika z tego samego, co w przypadku Koła, więc jak uda mi się poprawić to co jest nie tak tutaj, będę też w stanie poprawić resztę ( a przynajmniej tak mi się wydaje ).

Problem jest w tym, że kiedy w Mainie wpisuję " double poleKola = kolo.pole(r); " wyskakuje mi poniższy błąd:

error: method pole in class Figura cannot be applied to given types;
double poleKola = kolo.pole(r);
required: no arguments
found: double
reason: actual and formal argument lists differ in length "

Działa to dopiero kiedy usunę "r" z nawiasów i zostawię samo " kolo.pole() ", z tym, że działa, ale na tej wartości, która miała być domyślną.
Nie rozumiem dlaczego nie chce mi to działać kiedy próbuję podać ten promień z klawiatury i byłbym ogromnie wdzięczny, gdyby ktoś wytłumaczył mi "jak krowie na miedzy" czemu nie działa tak jak chcę, z czego ten błąd wynika i jak to naprawić.

3

Przekazujesz argument do funkcji która jest bezargumentowa. Cała filozofia.
Masz w Kolo c-tor który przyjmuje promień to go użyj.

Kolo kolo = new Kolo(r).
kolo.pole();

i będziesz miał co chcesz.

1

Proponuję wziąć w ręce książkę, albo otworzyć PDFa książki, który tłumaczy podstawy programowania obiektowego.

Stworzyłeś koło

Figura kolo = new Kolo();

o promieniu 5, bo w bezargumentowym konstruktorze ustawiasz promień tego koła na 5.

public Kolo() {
    this.promien = 5;
}

więc wywołanie kolo.pole() obliczy pole dla promienia 5.

Natomiast kolo.pole(r) nie zadziała, bo nie ma prawa zadziałać. Zdefiniowałeś, że metoda pole przyjmuje zero argumentów (i dobrze), więc dlaczego próbujesz mu pchać jakiś argument?

2

Kompilator cię informuje, co robisz źle, przekazujesz do funkcji, pole argument, a nie powinieneś. sygnatura: public double pole(). Możesz tworzyć koło z promieniem, który przekazujesz, jako, r, i wtedy policzy co chcesz, co będzie zgodne z opisem zadania:

pozwalające na obliczenie pola i obwodu tej figury

2

Wpisanie

kolo.pole(r);

jest bardzo nieobiektowe. kolo powinno samo znać swój promień, nie powinieneś go przekazywać przez parametr funkcji pole(). Poza tym zauważ, że zarówno kwadrat.pole() jak i kolo.pole() mają mieć taką samą funkcję, więc nie mogą się różnić sygnaturą.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1