Początkujący / Problem kompilacji metody / java: ';' expected

0

import java.util.Random;

public class LosowanieApp {
public static int main(String[] args) {

    Random generator = new Random();
    int random = generator.nextInt(10_000);

     int metoda (int number){
        if (number > 999){
            return number;
        } else if (number == 0) {
            return 0;
        } else if (number < 1000 && number != 0) {
            if (number > 99) {
                return number * 10;
            } else if (number < 100) {
                return number * 100;
            }
        }

    }
    System.out.println("Wylosowana liczba to: " + random);
    if (random < 5000) {
        System.out.println(random + " jest mniejsza od 5 000");
    } else if (random == 5000) {
        System.out.println(random + " równa się 5 000");
    } else {
        System.out.println(random + " jest większe niż 5 000");
    }

    System.out.println(metoda(random));

}

}

Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć dlaczego występuje błąd 9:20
java: ';' expected?
Treść ćwiczenia:
Napisz program, w którym zostanie wylosowana liczba całkowita z przedziału od 0 do 9999. Następnie wyświetl kilka informacji na temat tej liczby:

czy jest mniejsza od 5000, równa 5000, czy większa od 5000,
czy jest parzysta, czy nieparzysta.

Dodatkowo zdefiniuj metodę, do której przekażesz tę liczbę, a w wyniku zwrócisz liczbę zgodną z poniższym opisem:

jeżeli przekazana liczba składa się co najmniej z czterech cyfr, to zwracamy tę liczbę w wyniku,
jeżeli przekazana liczba to 0, to zwracamy wartość 0.
jeżeli przekazana liczba ma mniej niż cztery cyfry i jest różna od zera, to uzupełniamy ją zerami. Przykładowo dla liczby 123 zwrócimy 1230, dla liczby 12 zwrócimy 1200, a dla liczby -123 zwrócimy -1230,

Wynik metody również wyświetl w konsoli.

1

Funkcję metoda masz w mainie, main ma sygnaturę public static void; metoda metoda xD nie zawsze zwraca integera.

2

Na metody stworz nowa klase. Np:

 import java.util.Random;

public class Draw {
    public int makeRandomNumber() {
        Random generator = new Random();
        int random = generator.nextInt(10_000);
        return random;
    }

    public int getInfo(int number) {
        if (number > 999) {
            return number;
        } else if (number == 0) {
            return 0;
        } else if (number < 1000 && number != 0) {
            if (number > 99) {
                return number * 10;
            } else if (number < 100) {
                return number * 100;
            }
        }
        return -1;
    }
    public String addOrEven(int number){
        if(number%2==0){
            return "even";
        }else
            return "odd";
    }
    public String moreThan(int number){
        if (number < 5000) {
            return "jest mniejsza od 5 000";
        } else if (number == 5000) {
            return "równa się 5 000";
        } else {
            return "jest większe niż 5 000";
        }
    }
}

w glownej je wywoluj:

public class App {
    public static void main(String[] args) {
        Draw draw = new Draw();
        int randomNumber = draw.makeRandomNumber();
        int result = draw.getInfo(randomNumber);

        String addOrEven = draw.addOrEven(randomNumber);
        String moreThan = draw.moreThan(randomNumber);

        System.out.println(randomNumber);
        System.out.println(moreThan);
        System.out.println(addOrEven);
        System.out.println();


    }
}
0

Ok już wszystko jasne... :D. Dzięki

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1