Jakich klas najlepiej użyć do stworzenia gry w statki [javaFX]

0

Hej wszystkim!
Pierwszy projekt na horyzoncie - gra planszowa w której sztuczna inteligencja mierzyć się będzie z naturalną głupotą.
Mój wybór padł na grę w statki - po odrzuceniu warcabów i Łups (RIP sir Terry) jako wymagających zapewne zakodowania zbyt dużej liczby możliwych ruchów.... choć kiedyś łupsa zaprogramuję.
Przeglądają bibliotekę JAVA FX można oczywiście dostać oczopląsu ale wybrałem kilka klas... no właśnie i chciałbym usłyszeć wasze opinie.
Planszę chciałem stworzyć z użyciem gridPane (bo o ile zrozumiałem to właśnie w ten sposób mogę stworzyć siateczkę 10 na 10)
MouseButton (obsługa gry myszką)
Cell lub button (do obsługi pól - trafiony pudło) być może oba.
Zastanwiałem się czy potrzebna mi będzie klasa Window - skoro mogę stworzyć scenę i ją wywołać - ale czy da się na niej grać? czy muszę jednak najpierw zaimplementować window?

I tak, wiem że muszę przegryźć się przez te wszystkie dokumenty, ale to mój pierwszy projekt i w sumie mam stresa i tremę jak stąd do Meksyku czy dobrze planuję...

Tak że otwarty na rady i krytykę w tym Zj*bki za zajmowanie forum tematem bez kodu do wglądu, ale stres wziął w górę, ktoś to mi będie oceniał jak skończe

1

Moje zdanie jest takie. Olej jave FX.
Statki i cały board printuj w konsoli ;)
Oczywiście w pętli z input scannerem. Pewnie jakiś do {} while ().

0

@Korges: Niestety nie mogę - kurs ma swoje wymagania. W tym wypadku projekt musi być z użyciem JavaFX

1
Michał Bała napisał(a):

Hej wszystkim!

Pierwszy projekt na horyzoncie - gra planszowa w której sztuczna inteligencja mierzyć się będzie z naturalną głupotą.
Mój wybór padł na grę w statki - po odrzuceniu warcabów i Łups (RIP sir Terry) jako wymagających zapewne zakodowania zbyt dużej liczby możliwych ruchów.... choć kiedyś łupsa zaprogramuję.
Przeglądają bibliotekę JAVA FX można oczywiście dostać oczopląsu ale wybrałem kilka klas... no właśnie i chciałbym usłyszeć wasze opinie.
Planszę chciałem stworzyć z użyciem gridPane (bo o ile zrozumiałem to właśnie w ten sposób mogę stworzyć siateczkę 10 na 10)
MouseButton (obsługa gry myszką)
Cell lub button (do obsługi pól - trafiony pudło) być może oba.
Zastanwiałem się czy potrzebna mi będzie klasa Window - skoro mogę stworzyć scenę i ją wywołać - ale czy da się na niej grać? czy muszę jednak najpierw zaimplementować window?

Sam sposób zadania pytania jest BARDZO dziwny. Proces programowania/życie sam/samo wskaże jakich klas trzeba użyć.
Z kursu POWINIENEŚ wynieść wiedzę, jakiej klasy wejściowej użyć. Jesli nie wiesz, daje to opinię o kursie / twoim zaangażowaniu w kurs.

Jak to PIERWSZY projekt, mam powazne wątpliwości co do powodzenia

Korges napisał(a):

Moje zdanie jest takie. Olej jave FX.

Statki i cały board printuj w konsoli ;)
Oczywiście w pętli z input scannerem. Pewnie jakiś do {} while ().

Zgadzam się, kol @Michał Bała zacznij od dobrze zaprojektowanego obiektowego silniczka gry na konsoli.
Nawiasem mówiąc nie sygnalizujesz, abyś miał z tym jakiegokolwiek wątpliwości - a brak wątpliwości to ...
UPDATE: czyli mówiąc mniej dyplomatycznie: jeszcze nie wiesz, czego nie wiesz.

1

https://github.com/krasnoludkolo/Battleship/

mój bardzo stary projekt w tym temacie, może posłużyć za inspirację. Jest mocno oddzielona logika od widoku

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1