Program z interfejsem

0

Cześć,
poznaję praktykę tworzenia interfejsów w javie i trochę tego nie rozumiem. Próbowałem rozwiązać zadanie o następującej treści:
" W pakiecie utwórz interfejs o nazwie iKlik a w nim dwie metody o nazwie onRightButtonClick i
onLeftButtonClick. Następnie użyj konstrukcji anonimowej klasy wewnętrznej, aby zaimplementować tam
informację o tym, że został kliknięty lewy lub prawy klawisz."

Napisałem następujący kod:
klasa Main

package Zad4;

public class Main{
    public static void main(String[] args) {
        iKlick ic = new iKlick() {
            @Override
            public void onRightButtonClick() {
                System.out.println("Prawy przycisk kliknięty");
            }

            @Override
            public void onLeftButtonClick() {
                System.out.println("Lewy przycisk kliknięty");
            }
        };
    }
}

interfejs iklick

interface iKlick{
    public void onRightButtonClick();
    public void onLeftButtonClick();
}

Program uruchamia się, ale nic nie zwraca. Interpreter mówi, że nie są użyte metody z interfejsu. Jak należy poprawnie wywołać te metody? Co jest napisane źle? Dziękuję z góry za wszelką pomoc i odpowiedzi ;)

1

Masz info że nie użyte bo nie są użyte. Jak chcesz użyć to zrób pod spodem
ic.onRightButtonClick();
No i nie licz, że to będzie w jakikolwiek sposób reagowało na klikanie myszą.

0
szweszwe napisał(a):

Masz info że nie użyte bo nie są użyte. Jak chcesz użyć to zrób pod spodem
ic.onRightButtonClick();
No i nie licz, że to będzie w jakikolwiek sposób reagowało na klikanie myszą.

Dopiero jak napisałeś, to do mnie dotarło, że nie wywołałem. Już jest ok. I tak, wiem, że to nie zareaguje na klikanie ;D Dzięki za pomoc @szweszwe : )

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1