Problem z interfejsem

0

Witam!
Mam następujący problem: otóż posiadam w moim projekcie interfejs, zdefiniowany jak poniżej:

    public interface IObserwujący
    {
        string Nazwa { get;}
        string Opis { get;}
        string Autor { get;}

        PacketCommunicator PC { set; }

        bool Aktualizuj(Packet p);

        int Priorytet { get; set; }
    }
 

Interfejs ma służyć do późniejszego pisania pluginów do programu, problem w tym, że przy próbie załadowania pluginu wywala mi poniższy wyjątek:
"Unable to cast object of type Class1 to type Pluin.IObserwujący"
Poniżej zamieszczam kod odpowiedzialny za ładowanie pluginów:

private void Window_Loaded(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            
            DirectoryInfo di = new DirectoryInfo("Plugins");
            foreach (FileInfo fi in di.GetFiles("*.dll"))
            {
                Assembly pa = Assembly.LoadFrom(fi.FullName);
                foreach (Type plugintype in pa.GetExportedTypes())
                {
                    if (plugintype.GetInterface(typeof(IObserwujący).Name) != null)
                    {
                        try
                        {

                            IObserwujący plugin = (IObserwujący)Activator.CreateInstance(plugintype);
                            Pluginy.Add(plugin);

                        }
                        catch (Exception ex)
                        {
                            MessageBox.Show(ex.Message);
                        }

                    }
                }
            }

           
            listBox1.Items.Refresh();

        }
 

Nie rozumiem problemu, jako, że plugin oczywiście implementuje w pełni intefejs IObserwujący. Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.

0

Interfejs to inaczej zbiór abstrakcyjnych składowych.
Nie możesz w nim używać właściwości oraz definiować metod!

1

Pamiętaj, że interfejs nie tylko musi wyglądać i nazywać się tak samo, ale to musi być TEN sam interfejs. Nie możesz skopiować kodu z jednego projektu do drugiego. Możesz np. w pluginie dołączyć referencję do głównego programu i korzystać z definicji interfejsu, który się w nim znajduje.

Dodatkowo,

  1. jeżeli nie uda się wczytać jednego assembly to nie dość, że nie wczytają się pozostałe pluginy, aplikacja się wywali (no chyba, że łapiesz gdzieś unhandled exceptions, ale to nie najlepszy pomysł w tym wypadku akurat),
  2. taka operacja może trochę potrwać, nie rób tego na wątku UI; z zasady wszystkie operacje, które mogą trwać więcej niż 100-200 milisekund, powinieneś robić na oddzielnym wątku,
  3. nie porównuj (nie pobieraj) typów po nazwach, jeżeli możesz zrobić to statycznie; użyj Type.IsAssignableFrom; dzięki temu dodatkowo, jeżeli w przyszłości zmienisz interfejs na klasę, wystarczy przekompilowanie projektu wraz z pluginami bez zmiany kodu w tym fragmencie.
0

Interfejs mam zadeklarowany w oddzielnej bibliotece, która skompilowalem do dll'a i dołączam do pluginów. I dzięki za trafne uwagi ; )
Edit: Temat do zamknięcia, problem rozwiązany. Okazało się, że problem nie leżał w samym kodzie aplikacji, natomiast w fakcie, że interfejs miałem zdefiniowany w pliku Plugin.dll, natomiast w referencji w samym pluginie miałem zaznaczoną właściwość "Copy Local", przez co dll'ka kopiowała mi się do katalogu z pluginami. Mam nadzieję, że oszczędziłem komuś szarych włosów na głowie, pozdrawiam i dziękuję za udzielone wsparcie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1