Wyciąganie z ciała metody tablicy.

0

Hej,

Stworzyłem talię kart za pomocą metody i interfejsu, ale nie mam pojęcia, jak dotrzeć do tablicy, w której jest ta talia, a później będę chciał na kartach przeprowadzać pewne operacje. Co mam zrobić, żebym później w innych klasach mógł przeprowadzać operacje na tablicy, która tą talię kart trzyma w sobie? Czy muszę stworzyć drugą tablicę kart w mainie, aby potem przeprowadzać operacje na tych kartach?

Ps. Wklejam kod, jak to u mnie wygląda:

package PokerGame;

import java.util.Arrays;

public class TaliaKart implements CreateDeck {


    @Override
    public String[] zwrocTalie() {
        char[] talia = new char[]{65, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 84, 74, 81, 75};
        char[] suits = new char[]{104, 100, 99, 115};
        String[] karty = new String[52];
        int j = 0;
        int i = 0;
        int counter = 0;
        do {
            karty[counter] = talia[i] + "" + suits[j];
            i++;
            counter++;
            if (i == talia.length) {
                i = 0;
                j++;
            }
        } while (i < talia.length && j < suits.length);
        return karty;


    }

    @Override
    public void pokazTalie() {
        System.out.println(Arrays.toString(zwrocTalie()));
    }

    public static void main(String[] args) {

    }



    }

Z góry dzięki za pomoc,
Pozdrawiam.

0

Zrób z tych zmiennych pola klasy a nie lokalne zmienne funkcji.

0

Chodzi Ci o coś takiego?
Jeżeli robię to w ten sposób, to i tak w mainie nie mogę odnieść się do zmiennej 'karty'

public class TaliaKart implements CreateDeck {
    public String[] karty;

    @Override
    public String[] zwrocTalie() {
        char[] talia = new char[]{65, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 84, 74, 81, 75};
        char[] suits = new char[]{104, 100, 99, 115};
        karty = new String[52];
0

Jeśli tworzysz pola klasy, to domyślnie używaj specyfikatora private. Następnie jeśli potrzebujesz to stwórz odpowiednie metody w tej klasie do odczytywania lub/i zapisywania czegoś w tych polach.

O ile określone składowe klasy nie są statyczne, to musisz najpierw stworzyć obiekt danej klasy i na nim wywoływać jej metody. Stworzyłeś taki obiekt?

2

Zacznij może od nauki podstaw obiektowości? Bo widać gołym okiem że zupełnie nie rozumiesz czym są klasy. Klasa to nie jest jakiś namespace na funkcje.

0
Shalom napisał(a):

Zacznij może od nauki podstaw obiektowości? Bo widać gołym okiem że zupełnie nie rozumiesz czym są klasy. Klasa to nie jest jakiś namespace na funkcje.

Zgadzam się. Tak naprawdę to na tym etapie powinieneś wziąć jakieś solidne materiały z programowania obiektowego i się nauczyć co jest czym, żeby zbudować fundamenty.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1