Zadanie: kolekcja armat

0

tresc zadania: potrzebuje wsparcia jak ruszyc temat
Część 1
Napisz klasę Cannon (z ang. armata) z publicznym polem loaded (z ang. załadowana) typu boolean, oraz metodą fire() (z ang. wystrzel), która sprawdza przed wystrzeleniem czy kula znajduje się w armacie.
Jeśli armata nie jest załadowana, zostanie wyświetlona informacja (System.out.println) o braku kuli w armacie, a następnie kula zostanie załadowana do tej armaty.
Część 2
W metodzie main klasy Program utwórz kolekcję typu LinkedList do przechowywania armat.
Dodaj kilka obiektów klasy Cannon do kolekcji, a następnie - używając pętli for - załaduj wszystkie armaty.

0

oto co udalo mi sie na razie stworzyc

0
  1. Twoja armata jest od początku załadowana i nie ma jak jej rozładować. Z treści zadania w sumie nie wynika, że metoda fire może zmienić status naładowania na false, za to może na true. W ogóle dziwne, że ta metoda ładuje zamiast strzelać ale to nie moja sprawa tylko armaty.
  2. W mainie tworzysz listę do której dodajesz stringi. To, że dodasz String który ma w nazwie Cannon nie znaczy, że tam magicznie doda się obiekt klasy Cannon. Więc możesz sobie odpowiedzieć na pytanie dlaczego dodajesz stringi skoro masz dodać armaty.
0

a jak moge "zaladowac armate" jezeli okazuje sie niezaladowana???

0

Musisz wziąć kulę i wsadzić do dziury.
A tak serio to nie wiem. Dodaj sobie metodę do ładowania która ustawi zmienną loaded na true. Ja tego zadania nie wymyślałem i wiem tyle co ty. Zawsze możesz napisać do prowadzącego, ale pewnie śpi a jak nie to się wścieknie że miałeś cały weekend i konsultacje w piątek a zawracasz dupę w niedzielę wieczorem :D

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1