Oczyszczanie Java

Odpowiedz Nowy wątek
2019-01-11 17:25
0

Nigdzie nie mogę tego znaleźć więc prosiłbym kogoś o odpowiedź :)
Jak działa mechanizm oczyszczania pamięci w Java?

odśmiecania, a nie oczyszczania - Wibowit 2019-01-11 17:37

Pozostało 580 znaków

2019-01-11 17:33
0

Pozostało 580 znaków

2019-01-11 17:39
0
Michał Sikora napisał(a):

Można ująć to w kilku zdaniach?

Pozostało 580 znaków

2019-01-11 17:46
0

Garbage collector skanuje drzewo obiektów co jakiś czas i usuwa te, które nie są dostępne z obiektów źródłowych.

Opisywać mi się nie chce. Może ktoś inny będzie miał ochotę. Filmik jest wyczerpujący jeśli chodzi o podstawy.

edytowany 1x, ostatnio: Michał Sikora, 2019-01-11 17:46

Pozostało 580 znaków

2019-01-11 17:48
0

Wydaje mi się, że sposób działania GC jest generalnie szczegółem implementacyjnym, ale w praktyce większość Javowych GC ma sporo podobieństw. Generalnie GC w Javie działa tak, że co pewien okres (wyliczany przez sam algorytm GC) odpalane jest odśmiecanie pewnego regionu bądź całej sterty. Odśmiecanie polega na usunięciu obiektów, które są nieosiągalne. Osiągalność oblicza się poprzez startowanie z GC roots (do tego zaliczamy np wszelakie wskaźniki na stosach bądź globalne zmienne) i podążanie za wszelkimi wskaźnikami (obojętne czy jawnymi czy niejawnymi).


"Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute." - Abelson & Sussman, SICP, preface to the first edition
"Ci, co najbardziej pragną planować życie społeczne, gdyby im na to pozwolić, staliby się w najwyższym stopniu niebezpieczni i nietolerancyjni wobec planów życiowych innych ludzi. Często, tchnącego dobrocią i oddanego jakiejś sprawie idealistę, dzieli od fanatyka tylko mały krok."
Demokracja jest fajna, dopóki wygrywa twoja ulubiona partia.

Pozostało 580 znaków

2019-01-11 17:59
1

Kiedy kończę programować i odchodzę od kompa, to wtedy następuje własnie oczyszczenie

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0