Wyjątki pomiędzy warstwą ejb a www

Odpowiedz Nowy wątek
2015-02-17 20:52
0

Cześć

Zastanawiam się jakie stosujecie taktyki obsługi wyjątków po stronie ejb. Obecnie w moim rozwiązaniu w warstwie ejb rzucam wyjątki, które mają odwzorowanie w mojej logice biznesowej aplikacji, następnie przetwarzam je po stronie kontrolera na odpowiedni kod błędu. Spotkałem się z podejściem z przekazywaniem TransferObjectu z warstwy ejb do warstwy www, gdzie w tym obiekcie ustawiany był poprzez enum odpowiedni kod błędu.

Czy stosujecie jakieś interceptory na beanach ejb do translacji wyjątków typu runtime ?
Czy wyjątki biznesowe po stronie ejb oznaczacie adnotacją javax.ejb.ApplicationException ?
I jeśli możecie tak ogólnie opisać wasze doświadczenia z tego typu problematyką

Dziękuję ślicznie za wszystkie opinie

Pozostało 580 znaków

2015-02-18 09:23
0

Rozumiem że chodzi Ci o niespodziewane wyjątki. Z mojego doświadczenia najlepiej zastosować równocześnie 2 podejścia do tego co wyświetlasz na ekranie:

  • Ładny komunikat błędu bez żadnych szczegółów implementacyjnych.
  • Ładny komunikat + Stacktrace + inne dane które są przydatne do zlokalizowania błędów.

Pierwsze podejście idzie na produkcję. Drugie pozwoli przekazać testerom maks informacji o problemie jaki wystąpił.

Jeżeli chodzi o implementację tego to najlepiej zrobić to interceptorami. Nie wiem jak to się robi czysto w JEE ale w springu jest nawet specjalny bean oznaczony @ControllerAdvice który może przechwytywać wyjątki i zmieniać ustawiać response. Podejrzewam że w tutaj też jest odpowiednik i jego właśnie bym użył.

Jeżeli jednak chodzi o wyjątki których się spodziewasz, to dotąd widziałem 2 podejścia.

  • Jeżeli jest to strona www to wyjątek był przechwytywany, dodanie błędów do strony i czasem robione przekierowanie. Jest to dobre rozwiązanie, bo czasem różnie trzeba zbudować wynik.
  • W przypadku rest controllera, zwykle rzucałem wyjątek poza niego i łapałem przez interceptor. Tutaj jest prościej bo albo oczekujesz poprawnych danych albo kodu błędu i jakichś informacji, a te mogą powstać po przetłumaczeniu wyjątku. Ogromną zaletą jest uproszeczenie całego przebiegu żądania, bo jeżeli np. użytkownik zażąda obiektu który np. ktoś wcześniej kupił to rzucasz wyjątek i to wszystko. Transakcje same są wycofywane, nie musisz sztucznie wracać do kontrolera i za każdym razem tłumaczyć tego co poleciało na sensowne dane.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0