Wartości figury po skalowaniu i rotacji

0

Witam

Mam program rysujący różne figury. Chciałbym dodać do tego jeszcze skalowanie i obracanie figur na przykład po wciśnięciu i przesuwaniu kursora. Wiem, że robi się to za pomogą funkcji scale oraz rotate ale po rotacji czy skalowaniu nie wiem w jaki sposób moje utworzone figury na przykład kilka kwadratów miałyby zmieniać swoje współrzędne by były aktualne po operacji i zachowywały swoje proporcje w odległości od siebie. Wie ktoś w jaki sposób można to zrobić?

0

Na początku skalowania zapisujesz proporcje odległości oraz początkowe pozycje, a potem po prostu mnożysz?

0

a w jaki sposób miałbym zapisywać te proporcje, bo jakoś naprawdę nie mam pomysłu

0

Co chcesz uzyskać? Na ekranie jest kilka figur, użytkownik przekształca jedną z nich (skaluje, obraca, przesuwa,...) a Ty chcesz dopasować pozostałe figury?

0

Więc, mam funkcję zaznaczającą figury, która sprawdza punkt początkowy i końcowy i gdy kliknę i mieści mi się między punktami w kwadracie to koloruje się na czerwono, więc chciałbym żeby po skalowaniu, czy po obróceniu można było dalej zaznaczać i odznaczać figury, a żeby to zrobić musiałbym odpowiednio po edycji zmienić punkty w moim obiekcie i chciałbym robić to dla wielu figur na raz tak jak to się robi w programach do edycji grafiki

0

Najlepiej i najszybciej będzie skorzystać z macierzy. Jeżeli jest to android to po przekształceniu klasy matrix (za pomocą metod rotate i scale) wystarczy użyć metody mapPoints. Jeżeli nie jest to android to na pewno da się znaleźć bibliotekę, która coś takiego obsługuje.

0

gdyby ktoś wiedział o jakiej bibliotece mówi niezalogowany to bym prosił o podzielenie się wiedzą, a ja w tym czasie szukam

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1