Witam mam taka klase Thing ktora reprezentuje u mnie kazdy obiekt.
public abstract class Thing {
private Image image;
private float x;
private float y;
private float speed;
private final int WIDTH;
private final int HEIGHT;
public Thing(String filename, float x, float y, float speed) {
try {
Image image = ImageIO.read(new File(filename));
} catch (Exception e) {}
this.x = x;
this.y = y;
this.speed = speed;
WIDTH = image.getWidth(null);
HEIGHT = image.getHeight(null);
}
//Zwraca ksztalt do sprawdzania czy contains...
public Rectangle2D getShade() {
return new Rectangle2D.Float(x, y, WIDTH, HEIGHT);
}
public Image getImage() {
return image;
}
public Point2D getPoint() {
return new Point2D.Float(x, y);
}
public float getX() {
return x;
}
public float getY() {
return y;
}
}
Teraz chce utworzyc klase gracza ktora nie bedzie sie roznila niczym oprcz jednej dodatkowej metody dzieki ktorej uzytkownik moze graczem sterowac. Wiec robie tak:
public class Player extends Thing {
public Player(String filename, float x, float y, float speed) {
super(filename, x, y, speed);
}
public void moveToPoint(Point2D targetPoint) {
int targetX = (int)targetPoint.getX();
int targetY = (int)targetPoint.getY();
//Jezeli kursor jest na statku to przerywamy zeby nie bylo efektu trzesania sie
if ( ((int)x+20 < targetX+3) && ((int)x+20 > targetX-3) ) {
return;
}
float distanceX = targetX - x;
float distanceY = targetY - y;
//Dodanie 20px wymiarow statku
distanceX -= 20;
distanceY -= 20;
//Ustalenie wartosci shiftow
float shiftX = speed;
float shiftY = speed;
if (abs(distanceX) > abs(distanceY)) {
shiftY = abs(distanceY) / abs(distanceX) * speed;
}
if (abs(distanceY) > abs(distanceX)) {
shiftX = abs(distanceX) / abs(distanceY) * speed;
}
//Zmiana kierunku shifta w zaleznosci od polozenia
if (distanceX < 0) {
shiftX = -shiftX;
}
if (distanceY < 0) {
shiftY = -shiftY;
}
//Jezeli statek mialby wyjsc poza granice to przerywamy
if ( (((int)x+shiftX < 0) || ((int)x+shiftX > 260)) || ((y+shiftY < 0) || (y+shiftY > 360)) ) {
return;
}
//Zmiana pozycji gracza
x += shiftX;
y += shiftY;
}
i IDE mi podkresal na czerwono x i y mowiac by zmienic je na protected. Zmiana na protected sprawia ze wywala mi sledzenie stosu. Co zle robie?