Zdrapka, los(Android)

0

Chciałbym napisać program, ktory generuje zdrapki(losy), i tu się pojawia problem. Jak zabrać się do tego pola, które mozna "zdrapywać" aby odslanialo to co najduje się pod nim?

0

Mogę ci powiedzieć tylko sposób, bo do samej Javy się nie odniosę, bo nie mam z nią styczności. Potrzeba 2 warstw obrazków. Ta pod spodem to jakiś numerek, a na wierzchu właśnie zdrapka, jakiś kolorek np. złoty. Teraz pędzlem o jakiejś grubości można jeździć po zdrapce, pędzel ma kolor przezroczysty i zmienia wszystkie piksele w jego obrębie na przezroczyste, dzięki temu w miejscu zdrapania widać pod spodem kawałek numeru. Tak więc poczytaj nieco o rysowaniu w Javie, jak nie ma zwykłego rysowania "w miejscu", to uda się na pewno narysować linię, o tym samym początku i końcu, dzięki czemu będziesz miał punkt + grubość pędzla.

0

Żeby malować usuwając piksele (z obrazka zasłaniającego)

paint.setXFermode(new PorderDuffXFermode(PorderDuff.Mode.CLEAR));
paint.setStyle(Paint.Style.FILL);
canvas.drawOval(rect,paint);

Oczywiście pomiędzy eventami z trouchscreena będą spore przerwy, więc zaczniesz przypadkiem kropkować.
w tym wypadku użyj jakiegoś algorytmu rysowania linii, żeby zarysować te całe przerwy
Piksel po pikselu powtarzaj canvas.drawOval(...)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1