Chciałbym napisać program, ktory generuje zdrapki(losy), i tu się pojawia problem. Jak zabrać się do tego pola, które mozna "zdrapywać" aby odslanialo to co najduje się pod nim?
Mogę ci powiedzieć tylko sposób, bo do samej Javy się nie odniosę, bo nie mam z nią styczności. Potrzeba 2 warstw obrazków. Ta pod spodem to jakiś numerek, a na wierzchu właśnie zdrapka, jakiś kolorek np. złoty. Teraz pędzlem o jakiejś grubości można jeździć po zdrapce, pędzel ma kolor przezroczysty i zmienia wszystkie piksele w jego obrębie na przezroczyste, dzięki temu w miejscu zdrapania widać pod spodem kawałek numeru. Tak więc poczytaj nieco o rysowaniu w Javie, jak nie ma zwykłego rysowania "w miejscu", to uda się na pewno narysować linię, o tym samym początku i końcu, dzięki czemu będziesz miał punkt + grubość pędzla.
Żeby malować usuwając piksele (z obrazka zasłaniającego)
paint.setXFermode(new PorderDuffXFermode(PorderDuff.Mode.CLEAR));
paint.setStyle(Paint.Style.FILL);
canvas.drawOval(rect,paint);
Oczywiście pomiędzy eventami z trouchscreena będą spore przerwy, więc zaczniesz przypadkiem kropkować.
w tym wypadku użyj jakiegoś algorytmu rysowania linii, żeby zarysować te całe przerwy
Piksel po pikselu powtarzaj canvas.drawOval(...)