Jak nie powielać kodu

0

Witam
Mam takie pytanie jak rozwiązać problem częstego powielania kodu. Jest kilka różnych klas, których jestem zmuszony wykorzystać pewne te same fragmenty kodu. Dla estetyki i ładu powinno się jakoś zminimalizować jakoś to powielanie. Jednak nie wiem zbytnio jak?
Zdefiniować dodatkową, która będzie tylko miała metody które wiele razy wykorzystam czy jakoś inaczej?

0

Możesz zrobić klasę ogólną nazwijmy ją klasa A w której wszystkie wspólne metody są zdefiniowane. Tworzysz następnie tworzysz klasy np klasa B i C które rozszerzają klasę A. Do tych klas możesz dodać metody charakterystyczne dla tylko tej klasy. Dobry przykład tego masz w tym turtorialu
http://zetcode.com/tutorials/javagamestutorial/breakout/
Klasą ogólną jest klasa Sprite i inne klasy Brick, Ball i Paddle które rozszerzają klasę Sprite.

0

Całkowicie zapomniałem o takim rozwiązaniu.
Trochę kod do przerobienia bo w wielu przypadkach dziedziczę JFrame albo JDialog no ale to się zmieni.
A takir pytanko mam odnośnie obsługi komponentów. Czy bardziej efektywne i właściwe jest robienie klas obsługujących zdarzenia czy może lepiej wykorzystywać anonimowo ActionListerera? Pytam ze względu bo jak teraz tak patrze co ostatnio napisałem to wyszło sporo kodu i bardzo mieszane sporo oddzielnych klas do zdarzeń, kilka razu anonimowo i tak wypadało by się dowiedzieć jak wyglądają poprawne praktyki.
Dzięki za odp.

0

Poprawne praktyki to takie które:

  1. nie zaciemniają kodu
  2. nie zaciemniają kodu,
    3 i działają.

Pozdrawiam
P.S. To moje prywatne zdanie. Jednak na ten temat proszę żeby wypowiedzieli się bardziej doświadczeni programiści ode mnie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1