Witam
Mam takie pytanie jak rozwiązać problem częstego powielania kodu. Jest kilka różnych klas, których jestem zmuszony wykorzystać pewne te same fragmenty kodu. Dla estetyki i ładu powinno się jakoś zminimalizować jakoś to powielanie. Jednak nie wiem zbytnio jak?
Zdefiniować dodatkową, która będzie tylko miała metody które wiele razy wykorzystam czy jakoś inaczej?
Możesz zrobić klasę ogólną nazwijmy ją klasa A w której wszystkie wspólne metody są zdefiniowane. Tworzysz następnie tworzysz klasy np klasa B i C które rozszerzają klasę A. Do tych klas możesz dodać metody charakterystyczne dla tylko tej klasy. Dobry przykład tego masz w tym turtorialu
http://zetcode.com/tutorials/javagamestutorial/breakout/
Klasą ogólną jest klasa Sprite i inne klasy Brick, Ball i Paddle które rozszerzają klasę Sprite.
Całkowicie zapomniałem o takim rozwiązaniu.
Trochę kod do przerobienia bo w wielu przypadkach dziedziczę JFrame albo JDialog no ale to się zmieni.
A takir pytanko mam odnośnie obsługi komponentów. Czy bardziej efektywne i właściwe jest robienie klas obsługujących zdarzenia czy może lepiej wykorzystywać anonimowo ActionListerera? Pytam ze względu bo jak teraz tak patrze co ostatnio napisałem to wyszło sporo kodu i bardzo mieszane sporo oddzielnych klas do zdarzeń, kilka razu anonimowo i tak wypadało by się dowiedzieć jak wyglądają poprawne praktyki.
Dzięki za odp.
Poprawne praktyki to takie które:
- nie zaciemniają kodu
- nie zaciemniają kodu,
3 i działają.
Pozdrawiam
P.S. To moje prywatne zdanie. Jednak na ten temat proszę żeby wypowiedzieli się bardziej doświadczeni programiści ode mnie.