Pytanie o sposób opisu kamery w JOGL

0

Mam do was pytanie moi drodzy uzytkownicy. Znacie może sposób na jakiś sprytny sposób opisu funkcji kamery ?
Generalnie chodzi o to że mając opis dwu punktowy czyli punkt gdzie jest ustawiona kamera i punkt na który patrzy kamera w miare łatwy sposób wyprowadzać sobie wspórzedne tych punktów przy obrocie kamery lub obrocie w koło punktu patrzenia.
Kombinowałem troche ze współrzędnymi sferycznymi ale dawało mi to wymierny skutek teraz szukam sposobu znajdowania okregów w przestrzeni 3D alee to troche trudno opisać dlatego pytam moze ktoś zna w efektywny i szybki sposób na opis czegoś takiego ??
Z góry dzieki ;)

0

Chyba chodzi ci o OpenGL w ogóle. GLU liczy macierz przekształceń za pomocą wektora "do góry", pozycji punktu na który patrzymy i pozycji oka. W środku jest trochę liczenia iloczynów wektorowych. Obczaj sobie źródła funkcji gluLookAt. W JOGLu jest to zaimplementowane w czystej Javie (o ile mówimy o najnowszym JOGLu ze strony jogamp.org ).

Jak chcesz sobie dodatkowo obrócić wektor to robisz macierz obrotu i mnożysz ją przez źródłową macierz przekształceń - czyli standard.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1