Podstawy, program rysujący n kółek, gdzie n to parametr

0

Witam potrzebuje napisac program znajomemu na jutro ktory w ogole nie ogarnia Javy ale chce mu pomoc... dostal zadanie typu:
Napisać program w Javie uruchamiający się jako applet, który wyświetla N żółtych kółeczek.
N przekazywane jest jako parametr appletu.

dodam ze programy pisza w eclipse i sa to absolutne podstawy, kazdemu kto pomoze stawiam wirtualne piwo :)
pozdrawiam ;)

0

1.Potrzebujesz wejść na:
Off Topic --> Praca
2.Potrzebujesz też około 50-200 złotych

Tyle kosztuje tutaj zrobienie zadania za lenia

0

mam nadzieję że się nikt n mnie nie wkurzy ale słabo mi idzie z programowaniem więc rozwiązuje wszystko co potrafię...

 public class Main extends JFrame {

    Random rd = new Random(50);
    JButton bt = new JButton("klik");
    JPanel basic = new JPanel();
    JPanel pna = new JPanel();
    int w, v;

    class ButCllick implements ActionListener {

        public void actionPerformed(ActionEvent e) {
basic.remove(new Kolo(10));            
basic.add(new Kolo(rd.nextInt(20)));
            basic.repaint();
        }
    }

    class Kolo extends JPanel {

        int u;

        public Kolo(int u) {
            this.u = u;
        }

        public void paint(Graphics g) {
            System.out.println(rd.nextInt(50));
            for (int i = 0; i < u; i++) {
                rys(g, rd.nextInt(50), rd.nextInt(50));
            }
        }

        void rys(Graphics g, int w, int v) {
            g.setColor(Color.red);
            g.drawOval(10 + v, 10 + w, 100, 100);
        }
    }

    public Main() {
        basic.setLayout(new GridLayout(0, 1));
        basic.setBackground(Color.lightGray);
        add(basic);
        basic.add(new Kolo(10));
        bt.addActionListener(new ButCllick());
        basic.add(pna);
        pna.add(bt);

    }

    public static void main(String s[]) {

        JFrame applet = new Main();
        applet.setVisible(true);
        applet.setDefaultCloseOperation(EXIT_ON_CLOSE);
        applet.setSize(500, 500);
    }
}

chciałem się zapytać o moje usuwanie rysowania w obsłudze klawisza (basic.remove(new Kolo(10)); ). Czy to się wykona w ogóle?

i jeszcze jedno... Jak zaczynam bawić się zmianą rozmiaru okna to ten program zaczyna szaleć...tzn. panele nie są na miejscach gdzie powinny być , i kółka nie są całkowicie narysowane.Może ktoś wie ocb. ?
Chyba czegoś nie usuwam do końca...

0
basic.remove(new Kolo(10));

Usuwasz panel, który dopiero co tworzysz i wcale nie dodajesz do basic. Poza tym, to miało być N kółek, przekazywane jako parametr apletu, a nie Random.nextInt(20) kółek.

0

Z tym N kółek to zrobione specjalnie :)

A wracając do panelu...to nawet gdy usunę tą linijkę to i tak jest coś nie tak....
Gdy maxymalizuje okno to program dostaje kręćka....

0

A, i w poleceniu nie ma żadnego buttona.

0

oki dla potomnych naskrobalem cos takiego:

 package kuleczki2;

import java.applet.Applet;
import java.awt.Color;
import java.awt.Graphics;

public class Kulakna3 extends Applet {
	/**
	 * 
	 */
	private static final long serialVersionUID = 1L;
	
	
	public void paint(Graphics g) {
		String par = getParameter("ilekul");

		int k = Integer.parseInt(par);
		for (int i=1; i<=k; i++) {	
			g.drawOval(i*10, i*10, 10, 10);
		}

	}
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1