Aplikacja do wyszukiwania i zarządzania plikami.

0

Witam społeczność:)
Na 2gim roku studiów inżynierskich na kierunku Teleinformatyka doszły mi laborki "Programowanie obiektowe - projekt". Wszystko ładnie, pięknie, cacy. Wchodzi wykładowca, powiedział co wiedział i sytuacja wygląda tak:

Celem projektu jest realizacja prostego programu w środowisku projektowania obiektowego. Aplikacja musi być napisana w sposób w pełni obiektowy z wykorzystaniem różnych funkcjonalności oferowanych przez język. W szczególności takich jak:

-Hermetyzacja, dziedziczenie,
-Przeciążanie metod,
-Modyfikatory dostępu (public, private, protected),
-Kolekcje,
-Wyjątki (Generowanie własnych i przechwytywanie)

Specyfikacja wygląda mniej więcej w ten sposób:

"Realizowanym celem w ramach projektu o powyższym temacie jest stworzenie prostej aplikacji przeznaczonej do zarządzania plikami znajdującymi się na dysku komputera. Za pomocą stworzonej aplikacji będzie można przeglądać katalogi/pliki znajdujące się na dyskach twardych komputera oraz wykonywać podstawowe operacje na plikach/folderach, takie jak: wyszukiwanie plików/folderów, kopiowanie plików/folderów, wklejanie plików/folderów, zmiana nazwy plików/folderów, usuwanie plików/folderów, otwieranie plików. Interface graficzny programu planowo ma być zbliżony do interface’u popularnego menedżera plików o nazwie Total Commander (Podział okna programu na 2 niezależne od siebie równe okienka exploratorów z paskami adresu). "

Jeżeli chodzi o interface chciałbym żeby był bardzo prosty - 2 okna exploratora obok siebie + pasek adresu i okienko z przyciskiem do wyszukiwania plików/folderów o podanej nazwie i przyciski takie jak: zmiana nazwy (pliku lub folderu), utworzenie nowego folderu, usunięcie folderów/plików. Na srodku pomiędzy oknami przyciski: wytnij (zaznaczony/ne folder/ry plik/ki) z okna do drugiego okna, kopiuj (zaznaczony/ne folder/ry plik/ki) z okna do drugiego okna.

Tak to sobie wyobraziłem.

Do konca roku musze podesłać typowi "projekt", który zawierać będzie:

-diagram klas,
-projekt interface'u użytkownika,
-Przydział klas w systemie do członków grupy projektowej,
-Specyfikacja interface'ów pomiędzy pakietami przypisanymi do poszczególnych programistów w grupie.

Wszyscy robią projekty samodzielnie wiec przydział klas oraz pakietów do poszczególnych osób można pominąć bo jestem sam:)

Do 30 stycznia mam oddać już gotową aplikację wraz z kodem do wglądu i się z niej obronić;) (Sprawdzenie czy praca jest wykonana samodzielnie, nie kupiona:) )

**Teraz przejdźmy do tej smutnej części tematu. **

Na pierwszym semestrze jedyne co mieliśmy z programowania to C na zasadzie "macie kartki z programami, przepiszcie do Visual'a i pobadajcie jak działają." Nic nie działało a jak zadziałało to programy typu "Hello world" lub choinka z gwiazdek która się zapętlała i zapierda**ła przez całe okno wiersza poleceń:) Na 2gim semestrze uhh... "Programowanie obiektowe - wykład". No to zaczęła się teoria, terminologia. (Także podstawowe terminy znam:) ) No i przychodzi 3ci semestr gdzie koles wchodzi daje wytyczne i maila i wychodzi. Nic o jakimkolwiek języku, nic nic nic.

Praca ma być wykonana w Javie na platformie Netbeans 6.9.1 + tool uml.

No i tu prośba o pomoc. POMOC a nie wykonanie diagramu klas, interface'ów i napisanie kodu:) Chciałbym to zrozumieć i mieć nadzieje, że to nie będzie mój ostatni projekt programistyczny:) Zakładam, że trzeba zacząć od diagramu klas chociaż nie wiem jak się za to zabrać w moim przypadku:) Czytałem kilka różnych kursów poradników, książek na temat UML'a tak że jakąś wiedze z tego zakresu mam. Troszeczkę gorzej z samą Javą ale najpierw kwestia diagramu klas i projektu interface'u użytkownika, bo to musze oddac do konca roku a do 30 stycznia całość:) Jeżeli chodzi o styczność z innymi językami programistycznymi...kiedyś Assembler i podstawy C++ choć szczerze mówiąc rewelacji nie ma. Ale z drugiej strony proszę nie myśleć, że nie wiem co to kompilator:)

Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc/próbę pomocy.

Pozdrawiam;)

0

http://download.oracle.com/javase/tutorial/ tu masz dużo materiałów, poczytaj sobie, masz dużo czasu to zrozumiesz.

A do UMLa nic nie jestem w stanie polecić, bo się z dobrym narzędziem nie spotkałem :P Autorzy NetBeansa olali UML więc jest trochę ciężko.

0

Dzięki. Kwestia jest taka, że kod to jakoś bym już sobie ogarnął...w internecie jest multum tutoriali wiec mysle ze sfinalizować bym już to sfinalizował. Najbardziej chodzi o diagram klas + projekt interface'u użytkownika. Nie wiem w ogole jak sie zabrać za diagram...czytałem książkę "UML dla każdego" i po przeczytaniu całości i tak szczerze mówiąc nie jestem w stanie przełożyć tego na mój soft który mam zaprojektować i zaprogramować:/

0

No to trudno. Nie mogę ci pomóc, jestem donkey :D U mnie na UJocie koleś od Inżynierii Oprogramowania ciąglę oglądł YouTube i tylko co chwilę rzucił jakimś dowcipem czy historyjką.

Swoją drogą to może przenieś posta do działu Inżynieria Oprogramowania, bo tam są dyskusje o UMLu.

0

dzieki juz wrzuciłem tam temat:)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1