Dodanie obrazu do JPanel

0

Witam

Jak dodac do JPanela obraz?Od czego zaczać?

import java.awt.*;
import java.util.ArrayList;

import javax.swing.*;



public class DrawBoard extends JPanel {


	// konstruktor
	public DrawBoard() {
		// ustalenie rozmiarów początkowych
		setExtendedState(JFrame.MAXIMIZED_BOTH);;
		//setPreferredSize(new Dimension(1200, 700));
		setBackground(Color.yellow);
		
		JPanel spanel = new JPanel();
               add(spanel, BorderLayout.WEST);
    
        
	}

	private void setExtendedState(int maximizedBoth) {
		// TODO Auto-generated method stub
		
	}

		
		

}
0

Od Google!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0

Jak dodac obraz"ciastko" do spanelu??( Wyrzuca bląd i chce zmienić g2 jako Component w linijce spanel.add(g2))

mport java.awt.*;
import java.util.ArrayList;

import javax.swing.*;

import Projekt.Language;


public class DrawBoard extends JPanel {

	// konstruktor
	public DrawBoard() {
		// ustalenie rozmiarów początkowych
		setExtendedState(JFrame.MAXIMIZED_BOTH);;
		//setPreferredSize(new Dimension(1200, 700));
		setBackground(Color.yellow);
       
            String nazwaPelna="ciastko.jpg";
            obraz=new ImageIcon(this.getClass().getResource(nazwaPelna)).getImage();
    }
	private Image obraz;
    public void paintComponent(Graphics g) {
            super.paintComponent(g);
            Graphics2D g2 = (Graphics2D) g;
            g2.drawImage(obraz,0,0,null);
            add(g2,BorderLayout.WEST);
            JPanel spanel = new JPanel();
    		spanel.setPreferredSize(new Dimension(200,200));
    		JLabel slabel = new JLabel("SILOS");
    		
    		spanel.add(slabel);
                spanel.add(g2);
    		
            add(spanel);
            
		RepaintManager.currentManager(this).setDoubleBufferingEnabled(true);

	}

	private void add(Graphics2D g2, String west) {
		// TODO Auto-generated method stub
		
	}

	private void setExtendedState(int maximizedBoth) {
		// TODO Auto-generated method stub
		
	}

	
}

0

zrób label z ikoną tego obrazu (przez .setIcon(new ImageIcon(this.getClass().getResource(nazwaPelna)))) i dodaj go do panelu. Albo rysuj image po g. A poważnie, to j/w: poczytaj google.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1