Obliczanie nowego toru kulki

0

Witam
mam następujące problem - mam do napisania program która ma za zadanie wyświetlić dowolną ilość "kulek" w oknie. Kulki mają się poruszać, odbijać od ścian i od siebie nawzajem. Cały program nie jest problemem, nie wiem tylko jak zabrać się do jednej rzeczy,mianowicie: gdy już wykryje kolizje, to wypadałoby zmienić tor ruchu obu kulek - nie wiem jak dokładnie obliczyć nowy tor ruchu kulki - wiadomo, że nie będą to kolizje idealne, po których kulki będą się poruszały w zupełnie przeciwne strony, czasami kulki się tylko "musną" nawzajem i lekko zboczą z toru... Jakieś pomysły?

0

zakladam, ze predkosc kulek przechowujesz jako wektor 2wymiarowy (a moze 3wymiarowy). wtedy to co potrzebujesz to proste obliczenia na wektorach.

Poniżej opis, który znalazłem na sieci
http://tages.fm.interia.pl/zderzenia.html

0

Zasada zachowania pędu + zderzenie sprężyste. Kiedyś fizyka - 1 klasa LO. Dziś pewno też gdzieś w tym terminie.

0

Jedna tylko rada do wykrywania kolizji 2d,

  1. sprawdzasz bo bounding rectangle, czyli pierw czy zachodzą na siebie kwadraty reprezentujące kulki
  2. jak 1) wychodzi pozytywnie, to sprawdzasz pixel by pixel w obszarze zderzenia, czy w obu tych obrazkach alpha != 0

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1