Witam
mam następujące problem - mam do napisania program która ma za zadanie wyświetlić dowolną ilość "kulek" w oknie. Kulki mają się poruszać, odbijać od ścian i od siebie nawzajem. Cały program nie jest problemem, nie wiem tylko jak zabrać się do jednej rzeczy,mianowicie: gdy już wykryje kolizje, to wypadałoby zmienić tor ruchu obu kulek - nie wiem jak dokładnie obliczyć nowy tor ruchu kulki - wiadomo, że nie będą to kolizje idealne, po których kulki będą się poruszały w zupełnie przeciwne strony, czasami kulki się tylko "musną" nawzajem i lekko zboczą z toru... Jakieś pomysły?
0
0
zakladam, ze predkosc kulek przechowujesz jako wektor 2wymiarowy (a moze 3wymiarowy). wtedy to co potrzebujesz to proste obliczenia na wektorach.
Poniżej opis, który znalazłem na sieci
http://tages.fm.interia.pl/zderzenia.html
0
Zasada zachowania pędu + zderzenie sprężyste. Kiedyś fizyka - 1 klasa LO. Dziś pewno też gdzieś w tym terminie.
0
Jedna tylko rada do wykrywania kolizji 2d,
- sprawdzasz bo bounding rectangle, czyli pierw czy zachodzą na siebie kwadraty reprezentujące kulki
- jak 1) wychodzi pozytywnie, to sprawdzasz pixel by pixel w obszarze zderzenia, czy w obu tych obrazkach alpha != 0