Witam ostatnio dostałem weny i <ort>zaczołem </ort>troche pisac w J2ME, jako efekt mojej pracy chcialem zrobic grę kulki.
Projekt nie jest zbytni skomplikowany, w zasadzie chyli sie ku końcowi jednak brakuje mu 2 metod (które są zasadniczo najtrudniejsze i najwazniejsze). Prosiłbym o pomoc bardziej doświadczonych kolegów.
pierwsza z nich to szukajdrogi(); to metoda w oparciu o którą program sprawdza czy można przenieść kulke z pozycji startowej na pozycje końcową (z zachowaniem zasad czyli musi byc dostępna droga na mapce, nie mozna po skosach). Wydaje mi się, że najprosciej do zrealizowania by to było za pomocą szukania drogi w grafie (bądź tez jej odmianą), każde pole w grze to wierzchołek na grafie a sąsiadujące pole było by połączone sciężką.
druga to zbijkulki(); czyli przeglądanie grafu i eliminowania conajmniej 5 w szeregu kulek o tym samym kolorze (w programie są to odpowiednio liczby od 1 do 6).
Obecnie roboczo plansze przechowuje w macierzy 9x9, która jest wykorzystywana takze do wyrysowywania mapki na ekranie ( 0 to tło, 1 to kulka czerwona 2 niebieska etc.).
Nie pisałem zbyt wielu programów w których przechowywalem dane w grafach, więc prosiłbym o pare wskazówek oraz czy da rade napisac te 2 metody na tablicy dwuwymiarowej? (pierwsza metoda by byla raczej bardzo złozona). Prosiłbym o porady pozdrawiam.