Witam serdecznie.
Piszę sobie taką trochę bardziej zaawansowaną grę w kółko i krzyżyk (a raczej gomoku). Plansza 15X15 warunek wygranej, to uzyskanie 5 "swoich" elementów w rzędzie.
IDE: NetBeans
Pola do gry stworzyłem przy pomocy kreatora (są to przyciski jButton) i nadałem im kolejno w rzędach nazwy L1P1 - L1P15; L2P1 - L2P15 itd.
Ich nazwy przechowuję w tablicy dwuwymiarowej 15X15 - i dotąd jest wszystko ok.
Chciałbym teraz wywoływać metody(to się chyba nazywa metoda) tych przycisków i w momencie kiedy wpisuję w linii kodu np. l1p1.setBackground(gracz1.kolor);
to jest ok, ale chcę to zrobić jakimś automatem np w pętli for (czy coś takiego), tylko nie koniecznie wiem jak przy pomocy nazwy w tablicy (która jest typu string) uruchomić setBackground (na przykład).
Wpisanie czegoś takiego: tablica1.tablica_nazw[0][0].setBackground(gracz1.kolor);
daje marne (a raczej żadne) rezultaty.
Czy ktoś może pomóc w rozwiązaniu tej zagwostki?