Komunikator w Javie

0

Witam,

Musze napisac komunikator w jezyku Java. Oczywiscie, nie prosze by ktos to zrobil za mnie :) Mam natomiast pare pytan- byc moze, ktos bedzie potrafil na nie odpowiedziec. Pierwsze, najwazniejsze: Komunikator ma dzialac zarowno na komorce jak i na zwyklym kompie. Oczywiscie, wersja komorkowa moze byc nieco okrojona. Moje pytanie sprowadza sie do tego, jak wykonac polaczenie? Na socketach? Czy moze jakis inny sposob? Czy w ogole polaczenie na socketach jest wykonalne w J2ME tak zeby bylo kompatybilne z z tym na komputerze? Druga kwestia. Polaczenie na socketach to polaczenie typu klient-serwer. W moim projekcie kazdy uzytkownik bedzie zarowno klientem jak i serwerem, co oznacza wiele watkow przy rozmowie z klikoma uzytkownikami naraz. Zatem czy ktos, kto zajmowal si moze juz tym tematem, ma pomysl jak mozna to wykonac efektywniej? Jakiekolwiek uwagi, propozycje beda bardzo mile widziane :) Sorry, za chaotycznego posta. Jesli wyrazilem sie zbyt niejasno, prosze pisac, a chetnie sprecyzuje. A i ostatnia kwestia. Tworzylem juz aplikacje na socketach, ale dzialaly one tylko w sieciach lokalnych... Nie wiem zatem, czy problemem byl NAT, czy po prostu cos jeszcze trzeba uwzglednic?

pozdrawiam

0

W J2ME chyba najłatwiej jest zrobić to "na socketach". Wielowątkowość nie koniecznie jest tu problemem. Ja przede wszystkim postarałbym się przenieść "serwer" poza komórkę. Być może kom powinien łączyć się ze specjalnym serwerem spełniającym rolę proxy tak by połączenie było nawiązywane tylko z jednym punktem.

0

Hmm, czyli tak naprawdę nie byłoby połączenia punkt punkt, tylko wszystko przechodziłoby przez serwer?

0

Połączenie punkt-punkt przy założeniu, że będzie dużo połączeń dla danego punktu i punkt ten będzie komórką może oznaczać zajechanie urządzenia.

0

Dzieki, bardzo sluszna uwaga

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1