[J2ME] Przeźroczystość PNG - właściwie jej brak

0

Witam. Pisząc gierkę natrafiłem na niemały problem. Mianowicie po wyświetleniu obrazka z tłem (PNG) i naniesieniu na niego obrazka z postacią (PNG) widać wokół postaci różowy prostokąt zamiast przeźroczystego tła. W irfanview zapisałem obrazek z przeźroczystością właśnie na kolor różowy. Kombinowałem też z innymi kolorami ale dalej nie działa. Żeby było śmieszniej na emulatorze sun wireless toolkit działa tak jak powinno i tło postaci jest przeźroczyste. Czy istnieje jakaś specjalna funkcja czy coś aby wczytać obrazek z przeźroczystością?

0

Już znalazłem. jak by ktoś potrzebował to wygląda to tak:

Image AddAlpha(Image img, int t) {
	int size = img.getHeight()*img.getWidth();
	int tab[] = new int[size]; 
	img.getRGB(tab, 0, img.getWidth(), 0, 0, img.getWidth(), img.getHeight()); 

	//Tutaj podawany jest numer pixela którego kolor będzie
	//definiował kolor przeźroczysty. Można też zmodyfikować parametr
	//i zamiast numeru pixela podać od razu kolor
	int keyColor = tab[t];

	for(int i=0; i<size; i++)
		if(tab[i]==keyColor)
			tab[i]&=0x00FFFFFF;
 
	return Image.createRGBImage(tab, img.getWidth(), img.getHeight(), true) ;
}

//Zastosowanie do wczytanego wcześniej obrazka
obraz = AddAlpha(obraz, 0);

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1