Java midlet wczytywanie obrazu

0

Piszę w NeatBeans-ie prostą gierkę i mam problem w czytaniu pliku za pomoca metody image

 try {
            obraz = Image.createImage("/1.jpg");
        } catch (IOException ex) {
           System.out.println("Nie załadowało obrazka1");
        }

Obrazek jest w folderze z projektem i nie potrafi go wczytać, nie wiem o co chodzi

0

Na jakim telefonie to robisz?
J2ME różni się pomiędzy modelami; jpg, który wczytujesz, może być za szeroki, zawierać kolor, którego akurat nie zaakceputje(zdarzają się takie kwiatki), może zbyt dużo zajmuje. Zobacz też, jaki komunikat wywala wyjątek.

0
quba_ napisał(a)
 try {
            obraz = Image.createImage("/1.jpg");
        } catch (IOException ex) {
           System.out.println("Nie załadowało obrazka1");
        }

chodzi o ścieżkę do obrazu... Spróbuj z "1.jpg" (bez "/"). Jeżeli jest jak napisałeś:

quba_ napisał(a)

Obrazek jest w folderze z projektem[...]

to moim zdaniem tu siedzi błąd.

0

Wprawdzie mówiąc ten przykład jest z książki (razem z dołączonym cd tam był kod i obrazek więc rozmiar czy kolor nie ma znaczenia) nie robie na żaden telefon tylko na razie po przez emulator :-)

0
Billy napisał(a)
quba_ napisał(a)
 try {
            obraz = Image.createImage(<font color="red">"/1.jpg"</font>);
        } catch (IOException ex) {
           System.out.println("Nie załadowało obrazka1");
        }

chodzi o to, co na czerwono. Spróbuj z "1.jpg" (bez "/"). Jeżeli jest jak napisałeś:

quba_ napisał(a)

Obrazek jest w folderze z projektem[...]

to moim zdaniem tu siedzi błąd.

próbowałem też to samo

0

hmm.. w takim razie poprosimy o wyjątek :).

EDIT: dobra, chyba mam... prawdopodobnie IOException, czyli ciągle błąd ścieżki - przerzuć ten jpg z "folderu projektu", do folderu "src" tego projektu (nazwa_projektu/src). Odniesienie "/1.jpg" szuka pliku 1.jpg w folderze "src" projektu (to takie źródło - 'source' Twojego programu domyślne).

0

też próbowałem nawet próbowałem przez utworzenie katalog res/1.jpg dalej to samo, a przy emulacji za pomocą j2mewtk (utworzenie projektu i wrzucenie tam kodów źródłowych) przebiega poprawnie tzn. otworzenie obrazku i wykonanie na nim operacji(rozbicie go na klocki takie sobie proste puzzle :-) )

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1