Cześć .. Właśnie się dowiedziałam ,że musze do 24 wysłać aplet napisany w Javie na zaliczenie.
Na aplecie ma być narysowana bryła ( trójkąt przesunięty o wektor) i za pomocą myszki ma się on obracać. Pytanie moje jak narysować bryłę w Javie pod różnym kątem widzenia (lub jak w ogóle szybko ten problem rozwiązać)?
Bardzo proszę o pomoc ?
pogooglować za Java3D jest przykład z trójkątem
Ale ściągnęłam sobie http://www.programacion.com/cursos/3d/clases/HelloJava3D/HelloJava3Dd.java
i nie chce mi się skompilować .. niby nie widzi bibliotek ??
dociągnąć jary
tzn ?
Ktoras z tych: https://java3d.dev.java.net/binary-builds.html
zaleznie od systemu i architektury procka.
Udało mi sięto skompilować .. teraz jak zrobić zeby zamiast sześcianu obracał się graniastosłup prosty o podstawie trójkąta ??
P.S Dzięki ze pomagacie :D
zrobiłam coś takiego :
Shape3D shape = new Shape3D();
TriangleArray tri = new TriangleArray(6, TriangleArray.COORDINATES);
tri.setCoordinate(0, new Point3f(0.5f, 0.0f, 0.0f));
tri.setCoordinate(1, new Point3f(0.0f, 0.5f, 0.0f));
tri.setCoordinate(2, new Point3f(-0.5f, 0.0f, 0.0f));
tri.setCoordinate(3, new Point3f(0.5f, 0.0f, 0.5f));
tri.setCoordinate(4, new Point3f(0.0f, 0.5f, 0.5f));
tri.setCoordinate(5, new Point3f(-0.5f, 0.0f, 0.5f));
shape.setGeometry(tri);
fajnie obracają się dwa równoległe trójkąty .. jak teraz zrobić zeby były jescze ścinaki ( tzn. połaczyć te dwa trójkąty)
mam już wszystko zrobine .. tylko jednego mi brakuje: jak zmieniać wartość Math.PI2.0fzet w czasie działania apletu :
RotationInterpolator rotator =
new RotationInterpolator(rotationAlpha, objSpin, yAxis,
0.0f, (float) Math.PI2.0fzet);
objSpin.addChild(rotator);