rychomy obrazek

0

Witam,

mam pewien problem. Jestem niestety bardzo początkująca w Javie, a muszę się z tym uporać.
Poniżej mam kod do ruchomego kwadracika na aplecie. Chciałabym ten kwadracik zamienić na obrazek, ale nie mam zielonego pojęcia, jak to zrobić. Próbowałam na różne sposoby połączyć kod wstawiania obrazków z tym poniżej, ale mam problem z określeniem klasy. Domyślam się, że to jakaś błachostka, lecz ja naprawdę jestem w tym zielona.

Byłabym wdzięczna, jeżeli ktoś mógłby mi pomóc.
Z góry dziękuję. :)

Oto kod ruchomego kwadracika:

import java.awt.*;
import java.applet.*;
import java.util.*;
import java.awt.event.*;

public class watek extends Applet implements Runnable
{
	Vector <kwadrat> kwadraty;
	Thread watek;
	public void init()
	{
		kwadraty = new Vector<kwadrat>();
		resize(500, 500);
		watek= new Thread(this);    
		watek.start();
		kwadrat kw = new kwadrat(100, 100, 10, 1);
		kwadraty.addElement(kw);
	}
	public void destroy()
	{
		watek = null;
	}
	public void paint(Graphics g)
	{
		for(int i = 0; i < kwadraty.size(); i++)
			kwadraty.elementAt(i).paint(g);
	}
	
	public void run()
	{
		while (true)
		{
		   repaint();
		   try
		   {
		        watek.sleep(10);
		   }
		   catch (InterruptedException e)
		   {
		        System.out.println(e);
		    }
		}
	}
}
class kwadrat
{
	int x;
	int y;
	int d;
	int vx;
	kwadrat(int X, int Y, int D, int VX)
	{
		x = X;
		y = Y;
		d = D;
		vx = VX;
	}
	public void paint(Graphics g)
	{
			x += vx;
			if(x >= 500)
				vx=-Math.abs(vx);
			if(x <= 0)
			vx=Math.abs(vx);
		g.drawLine(x - d/2, y - d/2, x + d/2, y -d/2);
		g.drawLine(x - d/2, y + d/2, x + d/2, y +d/2);
		g.drawLine(x - d/2, y - d/2, x - d/2, y +d/2);
		g.drawLine(x + d/2, y - d/2, x + d/2, y +d/2);
	}
} 
</span>
0

w metodzie paint(Graphics g) rzutuj g na Graphics2D wywolaj na nim drawImage; obrazek wczytujesz za pomoca ImageIO.
pozdrawiam

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1