Jak korzystajac z java 3d utworzyc n kulek i jak je mozna przemieszczac, (prosze o kod dla dowolnego przesuniecia jednej z nich)
Przemieszczanie i rysowanie powinny być napisane jako oddzielne elementy. Rysowanie powinno odczytywać dane z obiektu modelu, który to obiekt powinien być modyfikowany przez poruszanie.
poza tym:
http://java.sun.com/developer/onlineTraining/java3d/
rozdział 5 - Animations
rozdział 4 - Interaction
Dodatkowo w temacie "Zasady pisania" umieszczony jest link do API java3d.
ok, z przemieszczaniem sobie poradze, ale jak stworzyc n elementow tzn. jak to deklarowac bo moge wypisac:
s1 = new Sphere(0.1f, 0, 20, app);
s2 = new Sphere(0.1f, 0, 20, app);
itd. ale czy da sie to zrobic jakos w petli for zeby tworzyl obiekty o tej samej nazwie ale z indeksem, zeby pare razy nie wpisywac s1=..,s2=... itd tylko np. s(i)=.. (cos takiego bylo w visual basicu).
Slowa-klucze: tablica, petla.
z tablica to cos takiego powinno dzialac? Sphere tab = new Sphere[2];
bo mi w tym wyskakuje blad 'incompatible types' :-/
Sphere [] tab = new Sphere[5];
for(int i = 0; i< 5; i++)
tab[i] = new Sphere(...);
A i jeszcze jedna rzecz:
Podstawy Javy
tu masz wszelkie matriały dotyczące składni javy.
a jak zadeklarowac tablice z elementami o parametrach (0.1f, 0, 20, app) dla jednego elementu dziala
s1 = new Sphere(0.1f, 0, 20, app);
albo jak zrobic tablice dynamiczna o elementach typu sphere zebym mogl dodac elementy sphere(...) ??
ArrayList<Sphere> sfery=new ArrayList<Sphere>();
.......
sfery.add(new Sphere(...));
......
pozdrawiam