Witam Wszystkich.
Mam nastepujący problem, który dotyczy obrysowywania obiektu i przypisania do niego dzwieku.
Poniżej przedstawiam mój kod:
import java.applet.Applet;
import java.applet.AudioClip;
import java.awt.*;
import java.awt.event.MouseEvent;
import java.awt.event.MouseListener;
public class zwierzaki extends Applet
implements MouseListener
{
public void init()
{
addMouseListener(this);
tytul = getImage(getDocumentBase(), "tytul.jpg");
koguto = getImage(getDocumentBase(), "kogut.jpg");
krowao = getImage(getDocumentBase(), "krowa.jpg");
osiolo = getImage(getDocumentBase(), "osiol.jpg");
owcao = getImage(getDocumentBase(), "owca.jpg");
pieso = getImage(getDocumentBase(), "pies.jpg");
ptako = getImage(getDocumentBase(), "ptak.jpg");
pkogut = getImage(getDocumentBase(), "pkogut.jpg");
pkrowa = getImage(getDocumentBase(), "pkrowa.jpg");
posiol = getImage(getDocumentBase(), "posiol.jpg");
powca = getImage(getDocumentBase(), "powca.jpg");
ppies = getImage(getDocumentBase(), "ppies.jpg");
pptak = getImage(getDocumentBase(), "pptak.jpg");
kogutd = getAudioClip(getDocumentBase(), "kogut.au");
krowad = getAudioClip(getDocumentBase(), "krowa.au");
osiold = getAudioClip(getDocumentBase(), "osiol.au");
owcad = getAudioClip(getDocumentBase(), "owca.au");
piesd = getAudioClip(getDocumentBase(), "pies.au");
ptakd = getAudioClip(getDocumentBase(), "ptak.au");
pkogut = getImage(getDocumentBase(), "pkogut.jpg");
pkrowa = getImage(getDocumentBase(), "pkrowa.jpg");
posiol = getImage(getDocumentBase(), "posiol.jpg");
powca = getImage(getDocumentBase(), "powca.jpg");
ppies = getImage(getDocumentBase(), "ppies.jpg");
pptak = getImage(getDocumentBase(), "pptak.jpg");
klawisz0 = new WypelnionyKlawisz (0, 50, 227, 156);
}
public void paint(Graphics gDC)
{
gDC.drawImage(tytul, 0, 0, this);
gDC.drawImage(koguto, 0, 50, this);
gDC.drawImage(krowao, 229, 50, this);
gDC.drawImage(osiolo, 458, 50, this);
gDC.drawImage(owcao, 0, 258, this);
gDC.drawImage(pieso, 229, 258, this);
gDC.drawImage(ptako, 458, 258, this);
gDC.drawImage(pkogut, 0, 205, this);
gDC.drawImage(pkrowa, 229, 205, this);
gDC.drawImage(posiol, 458, 205, this);
gDC.drawImage(powca, 0, 413, this);
gDC.drawImage(ppies, 229, 413, this);
gDC.drawImage(pptak, 458, 413, this);
klawisz0.draw(gDC);
}
public void mousePressed(MouseEvent mouseevent)
{
int x = mouseevent.getX();
int y = mouseevent.getY();
{
if(klawisz0.contains(x,y))
{
kogutd.play();
return;
}
}
}
public void mouseExited(MouseEvent mouseevent)
{
}
public void mouseEntered(MouseEvent mouseevent)
{
}
public void mouseReleased(MouseEvent mouseevent)
{
}
public void mouseClicked(MouseEvent mouseevent)
{
}
Image tytul;
Image koguto;
Image krowao;
Image osiolo;
Image owcao;
Image pieso;
Image ptako;
Image pkogut;
Image pkrowa;
Image posiol;
Image powca;
Image ppies;
Image pptak;
AudioClip kogutd;
AudioClip krowad;
AudioClip osiold;
AudioClip owcad;
AudioClip piesd;
AudioClip ptakd;
WypelnionyKlawisz klawisz0;
}
Wszystko działa do momentu kiedy zacznę przypisywać obraz.
Gel wyswietla mi takie komunikaty
000114: cannot resolve symbol
WypelnionyKlawisz klawisz0;
symbol : class WypelnionyKlawisz
location: class zwierzaki
i wskazuje na przedostatnią linijke kodu
000114: cannot resolve symbol
klawisz0 = new WypelnionyKlawisz (0, 50, 227, 156);
symbol : class WypelnionyKlawisz
location: class zwierzaki
i wskazuje na ostatnia przedostatnia linijke kodu w public void init
Prosze z góry o jakies wskazówki lub poprawienie kodu, bede wdzieczny dozgonnie!
Pozdraiwam