Wątek przeniesiony 2020-06-19 14:15 z C/C++ przez kq.

Tworzenie gry - pomocy !

0

Hej wczoraj zacząłem tworzyć swoją pierwszą grę, na początku pomyślałem nad silnikiem, jaki wybrać rozmyślałem nad 3 opcjami: Godot, Unity, Unreal Engine 4. Poczytałem trochę o silnikach co i jak i stwierdziłem, że wybiorę Godot, choć teraz nie wiem, czy nie lepiej przenieść się na Unity, chciałbym prosić was o radę co lepsze, wiem, że zdecydowanie więcej poradników jest do Unity, między innymi z tego względu myślę, czy by się na niego nie przenieść proszę was o radę w związku z tym. Jednak nie tylko o to chciałem zapytać, generalnie strasznie nie rozumiem programowania w sensie mam teraz w technikum pythona co prawda nie jestem na profilu informatyka ani programisty, mam raczej głównie podstawy, jakieś pętle miałem czy inne nie złożone rzeczy, ale chodzi mi o to, że nie rozumiem, na jakiej zasadzie współgrają ze sobą te komendy, sam w tym momencie nie byłbym w stanie raczej napisać i zrozumieć jakiegoś dłuższego ciągu, po prostu może nie mam do tego smykałki :/. Teraz bez przedłużania chciałbym was spytać o kilka rzeczy, jak mogę napisać losowy generator świata taki jaki jest w terrari z ograniczeniami, czyli, że cały świat jest losowy, ale z lewej i prawej ma widzialne granice, a nie tak jak w minecrafcie, że jest praktycznie nieskończony, jak mogę manipulować mapą w czasie rzeczywistym, czyli np. po pokonaniu jakiegoś potwora pojawia się na mapie jakaś duża struktura i ogólnie jak mogę różnego rodzaju stróktury zaimplementować w takim sensie, że cała mapa jest generowana losowo, ale ma daną strukturę, która zawsze jest taka sama i dominuje nad generowanymi blokami. Jak mogę napisać hud i ogólnie cały system, chodzi mi tutaj o hud związany np. na dole pasek z przedmiotami taki jak w minecrafcie, mini mapa i co tam będę chciał. Mówiąc system mam na myśli np. życie, obrona, atak i co tam będę chciał. Chciałbym również stworzyć menu po wejściu do gry, czyli np. tryb singleplayer, multiplayer, opcje czy wyjdź z gry. W jakim programie najlepiej tworzyć grafikę, ale pixelową czy też pixelową, ale z animacją np. postać, próbowałem robić w Aseprite, ale tylko czas straciłem, zrobiłem kilka rysunków, ale po zaimplementowaniu ich tekstura dziwnie się rozmazywała. Wiem, że jest blend, ale to chyba nie dla mnie, próbowałem zrobić kilka rysunków, ale pixelowych się nie da w klasyczny sposób tworzyć, zależy mi na klasycznej pixelowej grafice jak jest w wielu graj jak i wcześniej wspomnianej terrari, ale właśnie nie wiem jaki program jest dedykowany do gier, a nie funartów czy czegoś takiego. Wiem, że o bardzo dużo rzeczy pytam, ale programowanie jest dla mnie tak nie zrozumiałe wiem, że jest sporo filmów na YouTube związanych z tworzeniem w unity, ale są tam raczej bardzo podstawowe rzeczy, póki co znalazłem tylko 1 playlistę z 50 odcinkami, w której gościu naprawdę sensownie gadał i stworzył chyba min. skrzynie ze slotami, ekwipunek, hud, ale nadal z tego jednego poradnika nie stworze całej gry, największym problemem moim zdaniem będzie generator i ten system ataku, zdrowia, obrony. Nie oczekuje po nikim, że mi napisze całe ciągi kodu do generatora świata czy do systemu walki, ale chciałbym abyście pod radzili mi co i jak, dali wskazówki jakieś dobre poradniki, z których naprawdę zrozumie, choć troche programowanie, bo w tym momencie tak cholernie trudne jest dla mnie stworzenie czegokolwiek a co dopiero generatora, moje ambicje są tłumione powoli :/. Jeśli to przeczytałeś/aś to ci bardzo dziękuję, dziękuje również za wszystkie odpowiedzi.

Ogólnie to język programowania nie ma dla mnie większego znaczenia, ale chciałbym w jakimś prostym bo i tak będę musiał się uczyć na nowo, co byście pod radzili ?

8

Brzmi jak pytanie "jak skonstruować mój własny samochód" od osoby, która ma kłopoty z wkręceniem śrubki. Proponuję zacząć od drobnicy, wyświetlenia obrazka na ekranie, ruszanie nim, następnie jakiś tetris/arkanoid, potem może prosta platformówka 2d itd. Nie da się od razu wskoczyć w sam środek.

0

Zrobilem postac ktora moge poruszac we wszystkie strony, ale tak jak mowilem nie wiem w jakim programie moge robic pixelowe ladne grafiki znacie jakies ? I skad moge czerpac informacje zeby zrobic takiego tetrisa ? Na poczatku wydawalo mi sie to prostrze, ze z poradnikami z youtube stworze to co chce, ale tak jak wspomnialem tylko 1 konkretniejszy poradnik znalazlem z ktorego i tak nie zrobie calej gry tylko 1/4 okolo. Przepraszam ze tak napisane, ale jestem na telefonie.

0

Jeśli chodzi o Unity:
zdecydowanie odradzam podejścia typu "pobieram 100 darmowych assetów i sklejam to do kupy" - to tak nie działa. Proste gry wyklikasz w ten sposób, ale każdy ciut mniej szablonowy pomysł okaże się męczący w wykonaniu.

Równolegle z nauką Unity zachęcam do uczenia się 'zwykłego' programowania (C#? pokrywałoby się ze skryptami) - pętle, tablice, obiektówka [..]. Nie patrz na te lekcje z pythona, ucz się we własnym zakresie i tempie, nawet, jeśli musiałbyś się wrócić do samych podstaw. To później się mocno przeplata, i polepszając skill w programowaniu, będziesz mógł to bez problemu przełożyć na programowanie gier.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1