Wątek przeniesiony 2019-06-21 12:12 z przez cerrato.

Silniki Gier Do Uzytku komercyjnego

Odpowiedz Nowy wątek
2019-06-21 11:46
0

Witam, jakie silniki gier polecicie do uzytku komercyjnego?

najbardziej by mnie interesowaly jakies rpg/mmo na telefon ostatecznie na komputer albo via www.
tez mogą być to gry typu budowlanki.

dzięki z góry

Pozostało 580 znaków

2019-06-21 12:29
2

Unity


Spring? Ja tam wole mieć kontrole nad kodem ᕙ(ꔢ)ᕗ
Haste - mała biblioteka do testów z czasem.

Pozostało 580 znaków

2019-06-21 12:34
1

Unreal engine

Licencja
https://www.unrealengine.com/en-US/faq

edytowany 2x, ostatnio: xxx_xx_x, 2019-06-21 12:40
Pokaż pozostałe 3 komentarze
Co z tego, to nie jest silnik do robienia gier na telefony/przeglądarki - MasterOf 2019-06-21 12:47
Oczywiście że jest, ma swoje plusy i minusy tak samo jak unity. Dobieraj narzędzie do zadania nie na odwrót. - xxx_xx_x 2019-06-22 00:24
zapewne może kiedyś skorzystam z tego, ale do tego już trzeba mieć sporę doświadczenie a chciałbym wpierw od jakiejś prostej gierki 2d zacząć na telefon/przeglądarkę. - Programistyczny 2019-06-22 09:58
A więc unity - MasterOf 2019-06-22 09:59

Pozostało 580 znaków

2019-06-21 12:43
3
Programistyczny napisał(a):

Witam, jakie silniki gier polecicie do uzytku komercyjnego?

int main(). Nieograniczone możliwości :D

Pokaż pozostałe 11 komentarzy
@Spine: mnie ciągnie do dobrych gier, a redzi robią dobre gry. - mr_jaro 2019-06-21 13:36
Zależy czego szukasz w grach ;) - Spine 2019-06-21 13:37
Oczywiście, jak ktoś nie lubi takich przygodowych no to nie tknie. - mr_jaro 2019-06-21 13:38
odpada, chciałem spróbować coś na szybko zrobić pół roku/rok i sprawdzić jak to wyjdzie i czy to jest w ogóle opłacalne, samo pisanie silnika gry oraz klienta gry od zera zajmuję bardzo dużo czasu. - Programistyczny 2019-06-22 10:00
Zarabianie na grach jest dla wytrwałych, ogarniętych i cierpliwych. Jak liczysz na szybką kasę, to się możesz przeliczyć. Współczesny game developer nikomu łaski nie robi, że zrobi jakąś grę, bo jakichś gier, nieróżniących się od siebie zbytnio jest baardzo dużo i to za free. - Spine 2019-06-22 10:04

Pozostało 580 znaków

2019-06-21 12:50
3

Wszystkie silniki możesz używać komercyjnie, kwestia opłaty/warunków licencyjnych :D

Do RPG może Ci przypasować dedykowane rozwiązanie: http://www.rpgmakerweb.com/products/programs/rpg-maker-mv

używałeś/używasz tego? znasz jakieś opinie dotyczące tego programu? chętnie bym skorzystał ale nie chce pieniędzy wydawać w błoto a zapewne trail jest ograniczony. a druga sprawa idzie na tym zrobić gierke i przyciągnąć coś graczy czy raczej nieopłacalne? - Programistyczny 2019-06-22 09:54
Wszystko zależy od Ciebie. Każdy biznes to ryzyko, że inwestycja się nie zwróci. Jeśli zrobisz dobrą grę i dobrze ją sprzedasz (przyciągniesz graczy), to zarobisz. Jeśli chodzi o narzędzie, to zrób research, np. takie coś znalazłem: https://www.youtube.com/watch?v=VSf_PfWbKR0 - pooglądaj te gry, sprawdź w miarę możliwości jak z ich finansami i jak wyglądała historia ich powstania. Ja sam używam Unity i nie rzucałem się nigdy na robienie własnego RPG. - Spine 2019-06-22 10:07
zawsze można zrobić z RPG -> MMO, z tego filmiku grafiką to nie przyciągają. okey dzięki poszukam posprawdzam. co do unity łatwo w nim zrobić grę przeglądarkową lub na telefon? czy lepiej zacząć i zrobić jakaś grę w tym rpgmakerweb i dopiero potem przerzucić sie na unity? jeszcze gier takich do użytku nie robiłem jedynie robiłem klony gier przeglądarkach w php. - Programistyczny 2019-06-22 10:34
Wiesz, Ciebie grafiką nie przyciągają, ale jakichś fanów RPG i tego stylu to może przyciągnąć ;) Grafika w dużej mierze zależy od artysty - albo ktoś rysuje dla Ciebie, albo kupujesz od niego gotowy asset. Programista co najwyżej może nałożyć jakieś filtry, czy dodać efekty cząsteczkowe (a cząsteczki też pochodzą od artysty). Jest prawie pewne, że Twoja pierwsza gra nie będzie opłacalna, ale da Ci jakieś doświadczenia. Unity jest "general purpose", można w nim oprogramować praktycznie wszystko co związane z grami dowolnego typu. - Spine 2019-06-22 10:43
Wydaje mi się, że RPGMaker jest bardziej dla artystów, niż dla programistów. Unity daje Ci pełną swobodę działania, ale wymaga napisania własnych podsystemów. W RPGMaker pewnie dużo rzeczy masz już gotowych, tylko trzeba to wyklikać, a niektóre rzeczy oskryptować. - Spine 2019-06-22 10:45

Pozostało 580 znaków

2019-06-21 14:40
0

Godot ma szerokie grono użytkowników i jest dość popularny.

Pozostało 580 znaków

2019-07-11 10:16
0

Unity, Unreal, Unigine

Godot i RubyGame nie wystarczy? - AMD64 2019-07-15 08:05

Pozostało 580 znaków

2019-07-15 09:08
0

Jeśli zamierzasz robić grę samemu to tylko Unity.

Czemu tylko? Ja wiem, że mają ten cały asset store, ale jest jeszcze inny powód? - Juhas 2019-07-15 10:23
dużo rzeczy działa z automatu, dużo da się szybko wyklikać - danek 2019-07-15 10:59
Oprócz asset store masz pierdyliard tutoriali jak coś zrobić w tym także od ludzi zajmujących się profesjonalnie indykami. W przypadku Unreala czy tam innego Godota społeczność jest znacznie mniejsza więc i mniej jest wsparcia. - Aryman1983 2019-07-15 11:44

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0