które silniki gier są proste i...?

0

Cześć. Proste pytanie, które z silników 2d (delphi) są najprostsze i mają już zaprogramowaną kolizję obiektów na zasadzie, że tworząc coś na ekranie, np. skrzynie lub 10 metrowego banana, będzie można nadać temu obiektowi kolizję od razu, bez problemu na takiej zasadzie, że nie trzeba się o nic matrwić i wchodząc postacią na wielkiego, krzywego banana, kolizja będzie poprawna. A mniej istotna sprawa, to zaprogramowana fizyka, wystarczy prosta, sama grawitacja dla postaci. Dziękuję za nazwy silników.

0

Tylko silników do fizyki?
Najciekawsze wydają się Box2D oraz Chipmunk.
Oba są napisane w C++, lecz istnieją porty na Pascala.
Sam ostatnio piszę grę korzystając z Chipmunk i jest on dosyć prosty do nauki i łatwo można osiągnąć ciekawe efekty ;)

Edit: istnieje jeszcze bodajże Newton Physics Engine, ale niewiele o nim wiem (tyle, że jest dołączany do silnika graficznego Andorra 2D).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1