Test z UMLa (prośba o sprawdzenie)

0

Cześć, przygotowuję się ze starych egzaminów do zaliczenia UMLa. Może ktoś proszę zerknąć na moje odpowiedzi? Nie czuję się dobrze w temacie :( Poprawne odpowiedzi zaznaczyłem dużą literą

1.Związek pomiędzy interfejsem a korzystającą z niego klasą to:

A. zależność
b. kompozycja
c. realizacja
d. generalizacja

2.Wzorzec projektowy to:

A. projekt wzorca algorytmu do budowy diagramu klas dla anonimowego systemu
b. nazwany opis problemu i jego standardowego rozwiązania
c. wzorzec diagramu klas wspomagający projektowanie standardowego systemu
d. zestaw interfejsów, zaprojektowanych do rozwiązania częstego problemu

3.Polimorfizm parametryczny oznacza sytuację, w której:

a. istnieją funkcje, wywoływane z różnymi argumentami oraz zwracające różnorodne argumenty
b. żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa
C. istnieją funkcje, z których wybierana jest odpowiednia w momencie wpisania wartości różnych typów jako argumentów
d. istnieje funkcja, które może przyjmować wartości różnych typów jako swoje argumenty, jak też zwracać wartości różnych typów

4.Powiązanie między obiektami wynikające z diagramu klas przekłada się na atrybut w jednej z tych klas zawierający wskaźnik lub referencję.

Prawda
fałsz

5.Klasa to:

a. instancja obiektu, dziedzicząca po nim atrybuty oraz metody
b. interfejs, dzięki któremu możliwa jest manipulacja wybranym zbiorem obiektów
C. nazwany opis grupy obiektów o podobnych właściwościach
d. nazwany opis grupy podklas o podobnych właściwościach

6.Maszyna stanów to:

A. graf skierowany, którego wierzchołki stanowią stany obiektu, a łuki opisują przejścia między nimi
b. graf skierowany, którego łuki stanowią stany obiektu, a wierzchołki opisują przejścia między nimi
c. graf nieskierowany, którego łuki stanowią stany obiektu, a wierzchołki opisują przejścia między nimi
d. graf nieskierowany, którego wierzchołki stanowią stany obiektu, a łuki opisują przejścia między nimi

7.Który z diagramów nie jest rodzajem diagramu interakcji:

A. diagram sekwencji
b. diagram współpracy (kolaboracji)
c. diagram aktywności
d. diagram sterowania interakcją
e. diagram harmonogramowania

8.Interfejs:

A. wszystkie odpowiedzi są poprawne
b. jest zbiorem operacji opisujących wycinek zachowania elementu modelu
c. na diagramie oznaczany jest przez stereotyp « interface »
d. zawiera jedynie specyfikację metod

9.Dobrze wyizolowana z kontekstu jednostka implementacji spójna ze względu na wypełniane funkcje i posiadająca dobrze zdefiniowane interfejsy, nadająca się do ponownego wykorzystania, to:

A. komponent
b. obiekt
c. klasa
d. pakiet

10.Mechanizm, zgodnie z którym metoda z klasy bardziej wyspecjalizowanej jest używana zamiast tak samo zdefiniwanej metody z klasy bardziej ogólnej to:

a. przesłanianie
B. dziedziczenie
c. abstrakcja
d. przeciążanie

11.W relacji generalizacji-specjalizacji:
a. nadklasa posiada wszystkie własności podklasy, a oprócz tego może posiadać dodatkowe własności
b. podklasa zawiera wyłącznie swoje własności, natomiast własności nadklasy reprezentowane są przez kompozycję odpowiedniego obiektu
C. podklasa posiada wszystkie własności nadklasy, a oprócz tego może posiadać dodatkowe własności
d. podklasa jest częścią nadklasy i zawiera pewien podzbiór własności nadklasy, przy czym może posiadać dodakowe metody przeciążające lub przesłaniające

12.Czym graficznie różni się Fork (rozwidlenie) od Join (połączenie) na diagramie aktywności:

a. niczym -- obydwa elementy to romby
B. niczym -- obydwa elementy to pogrubione belki
c. Fork to pogrubiona belka, a Join to romb
d. Fork to romb, a Join to pogrubiona belka

13.Sytuacja, w której automat do herbaty może wykonać operację zaparzania w różny sposób w zależności od rodzaju liści herbaty z jakich ma być przygotowywany napój, to przykład:

a. abstrakcji metod
b. dziedziczenia metod
c. polimorfizmu metod
D. przesłaniania metod
14.Wzorzec projektowy Low Coupling mówi, że:

a. przy przydzielaniu odpowiedzialności należy utrzymywać jak największą liczbę powiązań pomiędzy obiektami
b. przydzielanie odpowiedzialności powinno odbywać się na niskim poziomie, klasy niskiego poziomu powinny być silnie powiązane
c. przy przydzielaniu odpowiedzialności należy utrzymywać jedynie tymczasowe powiązania pomiędzy obiektami
D. przy przydzielaniu odpowiedzialności należy utrzymywać jak najmniejszą liczbę powiązań pomiędzy obiektami

15.Tożsamość obiektu oznacza:

A. możliwość identyfikacji obiektu z pomocą wartości pewnego atrybutu (identyfikatora) obiektu
b. zachowanie obiektu, czyli wszystkie operacje, jakie można na nim wykonać
c. stan obiektu, czyli wartości wszystkich jego atrybutów
d. że obiekt jest wyróżnialny przez swoje istnienie, a nie przez wartość

16.Wyrazem enkapsulacji jest korzystanie ze specyfikatorów dostępu.

Prawda
fałsz

17.Branch (punkt decyzyjny) powoduje:

a. oczekiwanie na token z jednego z wątków
b. połączenie kilku współbieżnie wykonywanych wątków w jeden
C. przejście w jedną ze ścieżek, zgodnie z warunkiem
d. rozdzielenie przetwarzania na kilka współbieżnych wątków

18.Asocjacje na diagramach Use Case:

A. nie mogą posiadać określonych liczebności
b. nigdy nie posiadają strzałek
c. mogą posiadać strzałki, gdy konieczne jest zaznaczenie inicjatora
d. posiadają nazwy relacji

19.Do rodzajów przejść na diagramie stanów nie zalicza się:

A. przejścia ręcznego
b. przejścia automatycznego
c. przejścia zewnętrznego
d. przejścia wewnętrznego
e. samoprzejścia

0

1.Związek pomiędzy interfejsem a korzystającą z niego klasą to:

A. zależność
b. kompozycja
c. realizacja
d. generalizacja

Źle. Realizacja.

2.Wzorzec projektowy to:

A. projekt wzorca algorytmu do budowy diagramu klas dla anonimowego systemu
b. nazwany opis problemu i jego standardowego rozwiązania
c. wzorzec diagramu klas wspomagający projektowanie standardowego systemu
d. zestaw interfejsów, zaprojektowanych do rozwiązania częstego problemu

Źle. Odpowiedź C.

3.Polimorfizm parametryczny oznacza sytuację, w której:

a. istnieją funkcje, wywoływane z różnymi argumentami oraz zwracające różnorodne argumenty
b. żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa
C. istnieją funkcje, z których wybierana jest odpowiednia w momencie wpisania wartości różnych typów jako argumentów
d. istnieje funkcja, które może przyjmować wartości różnych typów jako swoje argumenty, jak też zwracać wartości różnych typów

Źle. Odpowiedź D. Chociaż ta odpowiedx i tak jest źle ujęta.

4.Powiązanie między obiektami wynikające z diagramu klas przekłada się na atrybut w jednej z tych klas zawierający wskaźnik lub referencję.

OK.

5.Klasa to:

OK.

8.Interfejs:

A. wszystkie odpowiedzi są poprawne
b. jest zbiorem operacji opisujących wycinek zachowania elementu modelu
c. na diagramie oznaczany jest przez stereotyp « interface »
d. zawiera jedynie specyfikację metod

Źle. Odpowiedź A.

9.Dobrze wyizolowana z kontekstu jednostka implementacji spójna ze względu na wypełniane funkcje i posiadająca dobrze zdefiniowane interfejsy, nadająca się do ponownego wykorzystania, to:

A. komponent
b. obiekt
c. klasa
d. pakiet

Źle. Odpowiedź C.

10.Mechanizm, zgodnie z którym metoda z klasy bardziej wyspecjalizowanej jest używana zamiast tak samo zdefiniwanej metody z klasy bardziej ogólnej to:

a. przesłanianie
B. dziedziczenie
c. abstrakcja
d. przeciążanie

Źle. Odpowiedź C.

11.W relacji generalizacji-specjalizacji:

OK

13.Sytuacja, w której automat do herbaty może wykonać operację zaparzania w różny sposób w zależności od rodzaju liści herbaty z jakich ma być przygotowywany napój, to przykład:

a. abstrakcji metod
b. dziedziczenia metod
c. polimorfizmu metod
D. przesłaniania metod

Źle. Odpowiedź C.

15.Tożsamość obiektu oznacza:

OK.

16.Wyrazem enkapsulacji jest korzystanie ze specyfikatorów dostępu.

OK.

Widać, że nie rozumiesz tematu kompletnie.
Swoją drogą pytania są ułożone przez typowego humanistę, który zagrzał stołek na uczelni.

0

1,2,3,7,8,10,15 są na pewno źle. Możliwe że przeoczyłem jakieś inne.

1
sdfsdfsdfsdf napisał(a):

2.Wzorzec projektowy to:

A. projekt wzorca algorytmu do budowy diagramu klas dla anonimowego systemu
b. nazwany opis problemu i jego standardowego rozwiązania
c. wzorzec diagramu klas wspomagający projektowanie standardowego systemu
d. zestaw interfejsów, zaprojektowanych do rozwiązania częstego problemu

Źle. Odpowiedź C.

Źle, odpowiedź B.
C nawet nie udaje sensownej odpowiedzi - "wzorzec diagramu", WTF?

0

Masz słuszność.
No cóż godzina 21, a ja na szybko odpowiadałem.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1