Hej Bracia w Bitach
nurtuje mnie następujące zagadnienie:czy adresując trybem indeksowanym z przesunięciem,moge do tego celu użyć jakiejś zmiennej?W książce "turbo asembler-biblia użytkownika" coś takiego przyuwazyłem,ale w praktyce to nie idzie,natomiast poszukiwania w googlach i wice nie dały mi zadawalających odpowiedzi.Zatem zwracam się do Was Bracia.
wg przykładu:
DWORD indeks;
char znak,tabela[]="ABCDEFGHIJK";
main()
{
indeks=2;
_asm{
lea edi,tabela
mov al,byte ptr[edi+indeks]//DUPA,daje mi komunikat "Acess Violation",czyli że gdzieś w kosmos trafia
mov znak,al
}
cout<<znak;
}
Bardzo będę wdzięczny,jeśli ktoś podzieli się ze mną wiedzą jak czegoś takiego użyć,albo potwierdzi że w taki sposób nie da się adresować