gra 3D

0

Chce zrobić gre 3D w pascalu. Mam już rysowanie trójkątów w jednym kolorze, Cliping 3D, oraz Z-Bufor i mam mały problem dotyczący Z-Bufora, coś się sypie.... di nie mogę dojść co. W większości przypadków działa dobrze ale są momenty gdy tylna ściana przebija się do przodu (tzn nie jest poprawnie zakrywana).
http://www.2-0.pl/~master/duch/ENG3D_.EXE ? zamieszczam linka do gry... jak ktoś się nie <ort>boji </ort>wirusów to niech się przyjrzy może dojdzie co jest nie tak.
Sterowanie :
W, S, A, D - poruszanie się
B - wskakuje do miejsca gdzie jest blad ( jedno z nich )
Przycisk myszy ? wyświetla odległość Z dla punktu nad którym jest kursor myszy(z Z-Bufora)
Na górze są kontrolki, x, y ? pozycja kamery; head ? obrót głową.
A pod tym odpowiednio Z niektórych ścian(tych co komplikują sprawę w pozycji B )- kolor danych odpowiada ścianie tego samego koloru. Wydaje mi się że to może być problem małych zmiennych w paszczaku, jak nic nie wymyśle to przerzucę to na C++. Jak będziecie mieć pomysły to będę podrzucał fragmenty kodu, jest za duży żebym go dawał w całości.

0

zainwestuj w "programowanie gier 2d i 3d w pascalu" -- by helion.pl

0

Jezeli chodzi o "Programowanie Gier 2D i 3D..." jest to dobra pozycja, ale dla poczatkujacych i nie ma tam wyjasnionych wielu kwesti na temat programowania gier 3D :(. Bardziej polecam "Triki najlepszych programistow..". Co prawda przeznaczona dla windosa (directx), ale teoria murowana !

0

Ten wątek już dawno nieaktualny =) popatrz na datę. Teraz pisze grę 3D w OpenGL i mam już BSP i kończę Portale =) ale dzięki za chęci

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1