Stworzenie programu do wypełniania szablonów pism itp. - od czego zacząć

0

Cześć wszystkim,
Mam do was pytanie odnośnie stworzenia/napisania takiego mini programu. Sprawa wygląda następująco:
Mam kilka szablonów pism (dokumenty tekstowe), które wypełniam, np. w nich są miejsca w tekście na datę, imię i nazwisko, adres itp.
Chciałbym stworzyć coś takiego żeby gdzieś w osobnym pliku zrobić tabelkę z kolumnami do wypełnienia, a jeszcze lepiej by było - z możliwością wyboru, np. pismo 1/ pismo 2/ pismo 3 itp. i poniżej mógłbym wpisać w kolumnę tabeli imię, nazwisko i inne wartości do wypełnienia a one automatycznie wypełniały by się w pliku tekstowym z pismem lub tworzyły nowy plik na podstawie danego szablonu pisma z wypełnionymi już wartościami z tabelki / rodzajem pisma takim jaki chcę, np. pismo 1 / automatyczną nazwą pliku.
Nie mam doświadczenia w tworzeniu takich rzeczy i tu pytanie do was od czego powinienem zacząć i w czym najlepiej byłoby coś takiego zrobić, myślałem żeby to ewentualnie zrobić w excelu, jeden arkusz to tabelka do wypełnienia a inne z szablonami pism ale to nie do końca mnie satysfakcjonuje, wolałbym żeby to tworzyło osobne pliki, już nazwane tak jak chcę i w dokumentach tekstowych ew. pdf. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

0

Ja bym uznał zasoby tych dokumentów jako cenne dla firmy, w konsekwencji oparte o rzetelną bazę danych + metadane (potem wyszukiwarka, czemu nie )
Po drugie rozdzielił treść od formatowania, ale to jest wbrew temu, co dzieje się w "informatyzacji", z 8 godzin pracy, przez 4 ludzie dobierają spacje i czcionki. Im który bardzie "komputerowiec", to bardziej nie da rady żyć bez wszystkich gwizdków najnowszego MS Office.

pewnie nie jest to zbieżne z twoim tokiem myślenia.

0

Szczerze mówiąc nie rozumie za bardzo Twojego postu, mógłbym prosić o wyjaśnienie? O żadne gwizdki MS Office mi nie chodzi, to mogłyby być pliki MS Word 97, Libre Office, bez różnicy, chodzi mi o zautomatyzowanie procesu tworzenia takich pism, żebym właśnie nie musiał się martwić już o brak spacji, złe skopiowanie czegoś itp. Co do bazy danych to jest jej kompletny brak, raczej firma jest 30 lat wstecz i nikt nie myśli żeby cokolwiek zautomatyzować, usprawnić.

6

zobacz sobie korespondencję seryjną w wordzie - szablon masz w wordzie, dane w excelu

0

Dziękuję bardzo @abrakadaber, sprawdziłem tę opcję, trochę się pobawiłem i można to całkiem fajnie ustawić, może nie idealnie tak jakbym chciał ale mam jakiś punkt zaczepienia. Dzięki.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1