Witam, tak jak w temacie muszę napisać makro w którym pobieram pewne dane z 1 Skoroszytu( A ten składa się z kilku Sheets ) i wrzucam je do drugiego pliku z tym że dane mają mieć zachowaną strukturę Jak w pliku z którego pobieram te dane. Skoroszyt z którego pobieram dane ma 4 arkusze i składa się z ponad 1000 wierszy dodatkowo dane które pobieram są porozrzucane i każdy Typ Klienta ma swój numer przypisany czyli dla numeru 0 jest to Student, dla 1 - praktykant, dla 2 - stażysta i dla 3 - normalny pracownik. Makro ma mi również sprawdzić i przekopiować tylko te miejsca w tabeli które są wypełnione, póki co udało mi się coś takiego wymodzić:

Sub Pobieranie_danych()
 
' Testuje działanie
Dim skoroszyt As Workbook
Dim wiersz As Integer
Dim szukaj_wiersza As Integer
Dim i As Integer
 
Application.ScreenUpdating = False
Application.DisplayAlerts = False
 
count_poz = Application.WorksheetFunction.CountA(Range("A1:A65536")) 'liczy ile jest w aktywnym arkuszu komórek w komumnie A niepustych
 
 
Sheets("Aktualna").Select
Cells.Select
    Selection.AutoFilter
 
Sheets.Add.Name = "Kopie"
 
'kopiowanie wyszukanych danych
Sheets("AKTUALNA").Select
Cells.Select
    Range("A1").Activate
    Selection.copy
    Sheets("Kopie").Select
    ActiveSheet.Paste
 
Cells.Select
    Range("A1").Activate
    Selection.AutoFilter
 
End Sub

Nie wiem czy zacząłem to dobrze robić, proszę o Pomoc i dodatkowe sugestie. Znam też funkcję INDEX ale nie wiem czy jej tutaj używać. Pozdrawiam

PS Nic muszę sobie poradzić sam bo widzę że nikt nie ma takiej wiedzy na to żeby pomóc.